×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

محمد ابراهیم شوشتری روز پنجشنبه در همایش فرمانداران سیستان و بلوچستان در سرسرای اجتماعات استانداری اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های من این است که برخی افراد شمار شرکت کنندگان و آرای اخذ شده را به مشروعیت نظام نسبت دهند در حالی که نباید این دو را با هم مقایسه کرد.

وی مسئولیت اجرای صحیح و قانونی انتخابات را بر عهده فرمانداران دانست و افزود: مسئولیت اصلی در اجرای صحیح قانون برگزاری انتخابات بر عهده شما فرمانداران است و باید در این زمینه دقت و حساسیت لازم وجود داشته باشد تا بنحو شایسته و بر اساس قانون انتخابات سالم و اطمینان بخشی برگزار شود.

مشاور وزیر کشور ادامه داد: جنب و جوش انتخاباتی از نیمه دوم سال ۹۷ شروع شده و هر کس به نحوی در مراسم و یا نشست‌های خصوصی و عمومی از این موضوع سخن می‌گوید.

رئیس مرکز حراست وزارت کشور بیان کرد: باید دقت لازم در انتخابات انجام تا افرادی صالح و شایسته برگزیده شوند.

وی با اشاره به مکانیزه شدن انتخابات گفت: در حوزه احراز صلاحیت شورای نگهبان قبول کرده است که از تجهیزات مکانیزه استفاده شود.

شوشتری با بیان اینکه صلاحیت هویتی نیز به صورت مکانیزه انجام می‌شود ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار صندوق وجود دارد که در زمینه مکانیزه شدن آنها هنوز با شورای نگهبان به توافق جدی نرسیده‌ایم که در صورت موافقت تنها چند حوزه به این تجهیزات مجهز خواهند داشت.

وی نیروی انسانی را مهمترین سرمایه وزارت کشور دانست و بیان کرد: نگاه به نیروی انسانی کار آمد و صیانت از این نیروها از جمله اهداف وزارت کشور است.

وی اظهار داشت: به منظور برگزاری بهینه انتخابات جلسات متعدد دیگری تا موعد مقرر در کشور برگزار خواهد شد.

مشاور وزیر کشور خاطر نشان کرد: دشمن امروزه با اعمال فشار و تحریم‌های ظالمانه سعی دارد مردم را نسبت به نظام ناراضی و نا امید کند غافل از اینکه این مردم سختی‌های بسیاری را از گذشته تا کنون پشت سر گذاشته و هیچگاه دست از حمایت نظام برنداشته اند.

وی خطاب به مسئولان تاکید کرد: مدیران باید در کنار مردم بوده و از نظرات آنان برای پیشبرد و توسعه کشور استفاده کنند.

انتصاب فرمانداران با دقت و حساسیت لازم

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به انتصاب و انتقال ۱۵ فرماندار در این استان گفت: فرمانداران شهرستانهای تابعه استان در کمترین زمان و با بیشترین دقت و حساسیت منصوب شدند.

علی زینی وند با تاکید بر اینکه فرمانداران منصوب شده با استقلال کامل و حفظ جایگاه حاکمیتی فرمانداری و تحرک و انگیزه کار خود را آغاز کنند، افزود: فرمانداران منصوب شده از نیروهای فعال، با تجربه و توانمند مجموعه وزارت کشور هستند.

وی خاطر نشان کرد: از زمان انتصاب مهندس موهبتی به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان تا کنون پنج همایش (سمینار) با حضور فرمانداران استان برگزار شده که نشست‌های بسیار مفیدی و مؤثری بوده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خطاب به فرمانداران حاضر در این همایش گفت: مطالعه آئین نامه و قوانین انتخابات، اطلاع رسانی عمومی و تقویت روابط عمومی برای ارتباط با رسانه‌ها و فعالیت‌های گسترده اطلاع رسانی از کارهای مثبت انجام شده از سوی هر فرمانداری و در دسترس بودن فرمانداران از جمله مسائل مهمی است که باید بدان توجه شود./ایرنا