×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

بخش دوم:
به گزارش سیستان پرس؛ طی نشست خبری فرماندار زابل با اصحاب رسانه به نکات مهمی اشاره شد و انتظار میرود این نشستها به صورت متوالی ادامه داشته باشد. اصحاب رسانه و شماری از فعالین فرهنگی اجتماعی شهرستان زابل در این دیدار صمیمانه و پربار با نگاه خیرخواهانه و از سر شفقت و خیرخواهی به بیان مشکلات و دغدغه های خویش پرداختند. غلامرضا گنجی فرماندار شهرستان زابل ضمن قدردانی از حضور اصحاب رسانه از آنان بعنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه که با پایندی به اخلاق رسانه ای بدنبال تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به مردم هستند؛ یاد کرد و بعد از آن با اشاره به باران سیل آسای اواخر فروردینماه گفت: به دنبال باران رگباری اوایل امسال که فقط طی چند دقیقه، باعث ایجاد خسارت به آسفالت معابر و زیرساختهای شهر زابل به مبلغ حدود ۱۱۵ میلیارد تومان شد، ترمیم و لکه گیری معابر شهر زابل با جدیت در دستور کار قرار دارد و رایزنی های گسترده و سفرهایی نیز به تهران برای تامین اعتبار و خرید قیر داشته ایم، که ان شاءالله پس از تحقق این مهم آسفالت معابر، با قید فوریت در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی سپس گفت: اعتبارت شهرستان زابل در سال ۱۳۹۸ با رشد ۳۳% همراه بوده است، که نشان از توجه دولت و شخص استاندار به این شهرستان دارد.
گنجی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری سیستان فراموش شده مبنی بر ورود هشتاد دستگاه خودروی گازوئیل سوز توسط اعضاء فقط یک خانواده گفت: ممنوعیتی برای سوخت گیری خودروهای سنگین در زابل وجود ندارد و هر فردی که اقدام به خرید خودرو سنگین کرده است می تواند در چارچوب قانون سوخت گیری کند، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود و مشخص شود خودروی فوق در شبکه خدمات رسانی به شهروندان قرار ندارد.
فرماندار زابل در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری دیده بان سیستان، افزود: علاوه بر مرکز ترک اعتیاد نیاتک، مکان دیگری جهت ترک اعتیاد بانوان در شهرستان زابل دایر شده است، همچنین دو مکان برای نگهداری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست در شهرهای بنجار و زابل دایر گردیده است. شهروندان ما میتوانند کودکانی را که توسط والدین شان به تکدی گری روی آورده اند را جهت اقامت در این محلها معرفی نمایند.
وی در ادامه به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در خصوص وضعیت طرح گازرسانی به شهر زابل پاسخ داد و گفت: بر اساس اعلام شرکت گاز گیلان به عنوان استان معین در طرح گازرسانی شهر زابل تا پایان سال جاری عملیات حفاری و لوله گذاری گاز در شهر زابل به اتمام خواهد رسید. هرچند در بخشهائی از شهر لوله گذاری گاز به اتمام رسیده است، و صحبتهایی مبنی بر اتمام طرح در دهه فجر امسال مطرح شده است، اما نکته حائز اهمیت این است که درحال حاضر حدود ۴ هزار انشعاب گاز آماده واگذاری است، اما از سوی مردم استقبال نمیشود، ضمن اینکه به متقاضیان انشعاب گاز خانگی مبلغ ۵۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه با نرخ سود ۴% از سوی دولت اختصاص داده شده است.
رئیس کمیسیون کار و اشتغال زابل در پاسخ به سوال خبرنگاری که جویای تعداد واحدهای تولیدی فعال در سطح شهرستان زابل شده بود، گفت: هرچند به دنبال تقسیم بندی های اخیر کشوری، اکثر واحدهای تولیدی خارج از محدوده جغرافیائی زابل قرار گرفته است، اما رویهم رفته، قریب به ۷۰ واحد تولیدی فعال و نیمه فعال در شهرستان زابل وجود دارد.
وی همچنین خاطرنشان ساخت: بدنبال رفع موانع تولید و سرمایه گذاری در این شهرستان هستیم، در این رابطه سفرهایی نیز به اصفهان و تهران برای جذب سرمایه گذار داشته ایم، به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است تا مسیر رونق تولید و سرمایه گذاری را هموار سازند.
فرماندار زابل همچنین به موضوع ساماندهی صنوف مزاحم و دست فروشان، توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: جابجایی جمعه بازار به انتهای بلوار شهید باهنر واقع در جاده زهک، و احداث بازار میوه فروشان جهت انتقال دست فروشان و میوه فروشان سطح شهر با قید اولویت در دستور کار شهرداری قرار دارد، که به همین منظور تعداد ۸۰ باب غرفه در پارکینگ سابق شهرداری در ضلع شمالی دادگستری جهت استقرار دست فروشان در حال احداث است.
غلامرضا گنجی سپس به توضیح پیرامون احداث سرعتکاه در بزرگراه شهید نوری حد فاصل میدان یعقوب لیث و میدان در دست احداث رستم پرداخت و تصریح کرد: به جهت کاهش سرعت خودرو در ورودی زابل به زاهدان و جلوگیری از تصادفات دلخراش طی دو ساله و برخورد با کارگران و ماشین احداث میدان رستم روبروی منابع طبیعی زابل، و ساخت بلوار حدفاصل میدان یعقوب لیث تعدادی سرعتکاه با نظارت کارشناس فنی شهرسازی و ناظر فنی پلیس راهور جهت تامین امنیت کارگرانی که مشغول احداث بلوار و میدان رستم در این بزرگراه هستند تعدادی سرعتکاه احداث شده است، که پس از پایان عملیات عمرانی ساخت میدان و بلوار فوق، از تعداد آنها کاسته خواهد شد.
وی در پایان افزود: نبود نور کافی و عدم توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و تخطی از سرعت مطمئنه در این بلوار باعث گردیده است، طی دوسال گذشته بالغ بر ۱۵۰ کشته و زخمی در این داشته باشیم.