×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

مهمترین رسالت ائمه جمعه آگاهی بخشیدن به جامعه است

به گزارش سیستان پرس؛ احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، در شورای اداری این استان گفت؛

بسیاری از مردم استان به دلیل شرایط فقهی تمایلی برای گرفتن تسهیلات بانکی ندارند که نیاز است تا ائمه جمعه و علما نسبت به این مساله ورود پیدا کنند.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب تسهیلات توسط مردم سیستان و بلوچستان می توانند نوع قرار داد را تغییر دهند تا مردم بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با انتقاد از عملکرد بانکها گفت: برخی از بانکها منابع مردم این استان را در خارج از استان هزینه می کنند که باید جلوی این کار گرفته شود.

رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان یان کرد: بانکها نقش بسیار مهمی در رونق تولید و حمایت از واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان دارند بنابراین با ارائه تسهیلات کم بهره نسبت به فعال کردن واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال در این استان گام های ارزنده ای بردارند.

موهبتی تصریح کرد: ۱۲ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان و ۱۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان قرار است ساخته شود که این امر نقش بسیار مهمی در کاهش مشکلات مردم این استان دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از افراد که نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند با ایجاد شبهه در میان مردم دیگران را از استفاده از این تسهیلات باز می دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قرارداد تسهیلات باید طوری تنظیم شود که هیچ منافاتی با مذهب مردم این استان نداشته باشد تا بتوان تمام تسهیلات را جذب کرد.

وی بیان کرد: همراهی فرمانداران و ائمه جمعه سیستان و بلوچستان در جذب تسهیلات بانکی در حوزه خود اشتغالی بسیار مهم و تاثیر گذار است بنابراین باید یک هماهنگی بین مدیران و مردم وجود داشته باشد.

موهبتی تاکید کرد: همراهی و همدلی بین مدیران و ائمه جمعه و جماعات برای جذب تسهیلات بانکی در بخش های مختلف از جمله تولید و اشتغال باید وجود داشته باشد تا بتوان به اهداف مدنظر رسید.

رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ سازی مصرف در جامعه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است بنابراین صاحبان تریبون، رسانه ها و دستگاه‌های فرهنگی نقش موثری در این زمینه دارند.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در حوزه برق اگر صرفه جویی نشود صنعت و تولید تعطیل می شود و این امر ضربات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور وارد می کند.

موهبتی تصریح کرد: رونق تولید جز با حمایت از تولیدات داخلی امکانپذیر نیست بنابراین تمام دستگاه‌های دولتی سیستان و بلوچستان موظف هستند که نیازهای خودشان را از تولیدکنندگان این استان خریداری کنند.

وی ادامه داد: قابل قبول نیست که مدیران دستگاه‌های دولتی با وجود کالای تولیدی درون استان نیاز خودشان را از سایر استانها تهیه کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان موظف هستند تا به تولیدات داخلی استان توجه بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از اعتبارات در مرکز کشور و توسط وزارتخانه ها تخصیص داده می شود افزود: مدیری که نتواند با وزارتخانه مربوطه نشست هایی را با حضور استاندار برای جذب اعتبار به سیستان و بلوچستان برگزار کند مناسب مدیریت در این استان نیست.

موهبتی با بیان اینکه در تحریم اقتصادی هستیم گفت: مدیران در چنین شرایطی باید به عنوان تسهیل گر عمل و با تمام توان برای رونق تولید و جذب اعتبارات تلاش کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین رسالت ائمه جمعه و جماعت آگاهی بخشیدن به جامعه است که خوشبختانه به این وظیفه خطیر به خوبی عمل می شود.

وی بیان کرد: چنانچه مردم به حق و حقوق خودشان آگاه باشند از ایجاد بسیاری از مشکلات به راحتی می توان جلوگیری کرد.

موهبتی بیان کرد: رساندن پیام و حرف های مردم به گوش مسئولان بسیار مهم است که تریبون نمازجمعه بهترین محل برای بازگو کردن این مسائل است.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی برنامه ها و اهداف مسئولان باید از تریبون های نمازجمعه در جامعه بازگو شود بنابراین هماهنگی و همدلی میان مدیران و ائمه جمعه و جماعات در ایجاد امید و نشاط در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیران این استان در نمازهای جمعه با برپایی میز خدمت پاسخگوی مشکلات و خواسته های مردم باشند تا همدلی و وفاق بین مسئولان و مردم تقویت شود.

وی تاکید کرد: همگان باید در جهت ایجاد همدلی و وفاق در جامعه گام بردارند و از ایجاد نا امیدی در بین مردم پرهیز شود.