×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا در خطبه‌های نمازجمعه ۱۰ آبانماه شهر بنجار پس از توصیه به رعایت تقوی به مناسبت فرا رسیدن روز دانش آموزش مطالبی ایراد کرد و گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمائی ها و دیگر صحنه‌های سرنوشت ساز باعث عقب نشینی و ترس دشمن و نیز موجب بیمه شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل توطئه‌های دشمنان می‌شود. لذا از اقشار مختلف مردم و بویژه دانش آموزان و بسیجیان، دعوت می‌کنیم که با شرکت در راهپیمائی روز ۱۳ آبان مشت محکمی بر دهان ابرقدرت‌ها بزنند.

وی با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی تصریح کرد: فرهنگ عمومی همواره شناسنامه و هویت فرهنگی یک منطقه هست و ما باید فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را حفظ کنیم و نباید اجازه بدهیم که فرهنگهای مبتذل در کشور رایج شود و جایگزین فرهنگ غنی اسلامی شود.

امام جمعه بنجار امنیت را از اصلی ترین نیازهای انسان برشمرد و گفت: امنیت اصلی ترین نیاز یک ملت است و بدون آن هیچ کار فکری و عملی و تحلیلی و اقتصادی به سامان نمی‌رسد. همچنانکه ناامنی بلای بزرگ جامعه انسانی است، و ایجاد ناامنی بدترین و خطرناکترین نوع کینه توزی دشمنان علیه ملت ایران است، در طول ۴۰ سال گذشته دشمنان همواره تلاش کردند که ایران را ناامن کنند اما نتوانستند و علت همه این ناآرامی‌ها و جنایات و آدمکشی در عراق و لبنان و سوریه و یمن و افغانستان، رسیدن کشورهای منفعت طلب به منافع خویش است و باید همه مردم منطقه و مسئولین هوشیار باشند و در زمین دشمن بازی نکنند و کارگزاران نظام اسلامی باید همه تلاش خود را در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بکار گیرند و بهانه دست دشمن ندهند، نظارت بر قیمت کالاهای اساسی موجب رضایت بیشتر مردم از حاکمیت نظام، خواهدشد.

وی سپس به بارش اولین باران پائیزی اشاره کرد و گفت: الحمدلله رب العالمین شاهد نزول باران رحمت الهی بودیم که نوید سالی پربار و پرمحصول را می‌دهد، به یاد داشته باشیم که سیل سال قبل چه دلهره ها وچه مشکلات و چه شب بیداری‌هائی را برای مردم و مسئولان به وجود آورد، باید علاج واقعه را قبل از وقوع انجام دهیم.

امام جمعه بنجار در پایان افزود: مسئولین اجرائی در بخش کشاورزی، سریعا نسبت به لایروبی انهار و کانال‌ها اقدام کنند، و با اختصاص سهمیه آب مورد نیاز مزارع، در جهت ایجاد ظرفیت خالی برای مخازن چاه‌نیمه‌ها اقدام کنند.