×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

نمازجمعه این هفته شهرستان زابل روز جمعه بیستم مهرماه در آستانه اولین جمعه از ماه صفر المظفر به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا امام
جمعه این شهر اقامه شد.

به گزارش خبرنگار گروه مذهبی پایگاه تحلیلی خبری سیستان پرس، وی پس از سفارش عموم نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان جهان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به محضر حضرت ولیعصر(عج) و همه محبان خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) افزود: از ظرفیت محافل و مجالس حضرت اباعبدالله استفاده کنیم، در برگزاری محافل و مجالس مذهبی کوشا باشیم و نگذاریم که مجالس روضه تعطیل شود.
وی صراحتا تاکید کرد: بعضا مشاهده میشود در مجالس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و بویژه مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از افراد متفرقه برای سخنرانی استفاده میشود در صورتیکه سخنران مجلس عزای حضرت سیدالشهدا(ع) باید یک روحانی فاضل اهل علم و مسلط به مسائل باشد.

وی در ادامه افزود: در آستانه هفته استاندارد از مدیران شهری سوال میکنیم چه مقدار از خیابانها و پارکها و میادین و مبلمان شهری ما در زابل استاندارد است؟

امام جمعه زابل با اشاره به پروژه معروف به حفاری و برداشت آب از عمق ۲۶۰۰ متری زمین طی ماههای اول سال اخیر خاطرنشان کرد: از وزیر محترم نیرو درباره وضعیت پروژه آبهای ژرف سوال پرسیدیم و رسانه ملی هم اعلام کرد که این آب از نوع آرتیزین میباشد و حجم بسیار زیاد آب دارد و مشکل بی آبی منطقه را حل خواهد کرد، با بیان این سخنان نور امید در دلهای مردم منطقه تابید، اما به یکباره جمع کردن دکل حفاری به مانند آب یخی بود که بر پیکر مردم ریخت. حال سوال اینجاست که چرا طرحی که تقریبا در حال نتیجه دادن بود به کلی تعطیل شد؟ آیا این همان خواست دشمن نیست؟ نکند که وزیر محترم نیرو در پازل و پروژه دشمن قرار گرفته و خبر ندارد؟
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا یکبار دیگر توجه مدیران ادارات و نهادهای دولتی را به کمبودها و کاستی های مشهود و وضعیت منطقه معطوف نمود و گفت: مسئولین به حقوق مردم توجه کنند. دیگر شهرها از امکانات نظام استفاده کرده است اما زابل چه؟ این حق مردم است که از امکانات انقلاب استفاده کنند. این حق مردم است که آب آشامیدنی سالم بنوشند. ضمن
احترام به مسئولین سازمان آب و منابع باید بگوئیم که مردم ما در روستاها آب آشامیدنی مناسب ندارند
به همین منظور مسئولین محترم اعلام نمودند که طرح انتقال آب از چاه نیمه نیمه سوم برای روستاها در حال
اقدام است لذا ما خواستار تسریع در انجام این طرح هستیم.

وی در ادامه ضمن تاکید بر شفاف سازی پیرامون ابهامات پروژه ۴۶۰۰۰ هکتاری افزود: چرا مردم ما آب برای کشاورزی ندارند؟ مسئول محترم طرح عظیم ۴۶ هزار هکتاری بیان کردند که این طرح برای آبگیری و بهره برداری آماده است. مسئولین جهاد که باید آب را بگیرند و در اختیار مردم قراردهند، چرا جواب نمیدهند؟ تا حداقل بتوانیم در قسمتی از سیستان با خشکسالی مقابله کنیم. مسئولین تعلل نکنند، اگر مردم سوالی می پرسند، اگر در تریبون مقدس نماز جمعه حقی از مردم مطالبه میشود مسئولین وظیفه
دارند که پاسخگو باشند.اگر طرح ۴۶۰۰۰هکتاری آماده بهره برداری است چرا آب را تحویل نمیگیرید و اگر آماده نیست چرا اعلام میشود آماده است؟ چه کسی پاسخگوی این تناقضات است؟
وی ضمن انزجار از مدیرانی که به شیوه اشراف فقط و فقط به فکر پرکردن جیبهای خود و اطرافیان خود هستند تاکید کرد: دولت مدیران نالایق تنبل و ناکارآمد را برکنار کند. و از مدیران بسیجی و انقلابی استفاده کند.

مسئولینی که با اخذ حقوقهای نجومی و رانت های نجومی چاله هایی ایجاد میکنند و بعد سعی دارند با فشار آوردن به مردم، از جیب مردم مظلوم این چاله ها را پر کنند، نباید جایی در این دولت و این نظام داشته باشند.مردم چه گناهی دارند؟

وی با اشاره به سختی های سالهای دفاع مقدس و موفقیت مدیریت جهادی آن روزگار در پیشبرد چرخه اقتصاد مملکت افزود: ما در هشت سال دفاع مقدس به این مقدار نوسان در قیمتها نداشتیم، این مشکل از داخل است نه از بیرون
زیرا اگر دشمن این کاره بود و قدرت تسلط بر بازار داخلی میداشت در همان زمان جنگ این کار را انجام میداد. مسئولین پیگیر باشند که مشکل از کجاست؟

حسین قدس نیا

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.