×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

مراسم ویژه چهلمین روز درگذشت ابوالشهید آیت الله شیخ محمود بیانی(ره) امام جمعه اسبق و موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) زابل، با شرکت علاقه‌مندان و مشتاقان آن مرحوم و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسن خدری در قطعه شهدای جنگ تحمیلی مزار شهدا زابل برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین خدری ضمن بیان گوشه ای از خدمات این عالم ربانی به سختی ها و مرارت هائی که این مجاهد انقلابی در راه اعتلای اهداف اسلام و تحقق انقلاب اسلامی در این خطه از مرزهای جغرافیایی کشور اسلامی ایران متحمل شدند پرداخت و افزود: روحانیت مبارز و طلاب جوان مقیم مدارس علمیه امروز باید شیوه زندگی و سیره زندگی بزرگانی چون مرحوم آیت‌الله بیانی(ره) و مرحوم آیت‌الله شریفی(ره) و سایر علماء و بزرگان دینی این منطقه را الگوی خود قرار دهند. این عالم ربانی علیرغم مسئولیت خطیر تریبون نمازجمعه در طول هشت سال دفاع مقدس با حضور در میان رزمندگان اسلام و رسیدگی به مشکلات خانواده‌های آنها در پشت جبهه های جنگ، موجبات دلگرمی و اطمینان خاطرشان را فراهم می‌نمود، وی با رضایت کامل فرزندانش را همچون میلیون‌ها جوان انقلابی دیگر به جبهه‌های جنگ فرستاد، به طوری که یکی از فرزندانش در اثر اصابت راکت آسمانی شد و در زمره شهدای جاوید الاثر قرار گرفت. و دو تن از فرزندانش به افتخار جانبازی نائل آمدند.
وی در ادامه با اشاره به موفقیتهای بزرگ این عالم مجاهد در راه غلبه بر مصائب و سختیها پرداخت و گفت: این عزیز از تمامی آزمایشات الهی سربلند بیرون آمد و ابراهیم وار فرزندش را در راه دفاع از میهن به مسلخ فرستاد.
حجت الاسلام والمسلمین خدری در ادامه به ایجاد و راه اندازی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) که در اثر آن دهها طلبه فاضل و روحانی اهل علم تحویل جامعه اسلامی گردید که هر کدام از آنها سکاندار سنگری در راه خدمت به این جامعه اسلامی گردیده‌اند، اشاره کرد و افزود: ایشان با بی اعتنایی بر مطامع دنیوی و با در نظر گرفتن خداوند، تمامی امور زندگی خود را به خداوند متعال واگذار نمود و سرانجام در آستانه ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در جوار مضجع شریف و حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.