×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

محفل انس با قرآن در مسجد جامع اهل سنت زابل در آستانه هفته وحدت

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، بمناسبت میلاد با سعادت ختم المرسلین، رحمت للعالمین، نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و گرامیداشت هفته وحدت، شامگاه پنجشنبه یکم آذرماه، محفل انس با قرآن در فضایی مملو از انس و معنویت همراه با اخوت و برابری در مسجد جامع اهل سنت زابل با حضور
قاریان و حافظان شیعه و سنی و با صوت دلنشین و صدای شیوای قاری بین المللی قرآن کریم، حاج وحید خزائی برگزار شد.
مولوی عبدالرشید امام جمعه اهل سنت زابل، پس از خیرمقدم به شرکت کنندگان در این مراسم روحانی و وحدت بخش به ضرورت ایجاد وحدت عملی در بین مذاهب اسلامی و مخصوصا برادران شیعه و سنی، اشاره کرد و گفت: به حمد الله نسبت به سایر کشورهای اسلامی، مخصوصا کشورهای همجوار، در کشور اسلامی ایران، بین برادران شیعه و سنی، همبستگی و وحدت بیشتری وجود دارد، لیکن جادارد مسئولین فراتر از مراسمات کلیشه ای، در جهت تحقق این وحدت و برادری، گام بردارند.
پس از آن گروه سرود طلاب جوان اهل سنت به اجرای سرود زیبایی در مدح و منقبت رسول مکرم اسلام و رحمه للعالمین پرداختند.
سپس قاری بین المللی و حافظ کل قرآن کریم، استاد وحید خزائی با تلاوت آیاتی چند از از ابتدای سوره مبارکه انسان، فضائی متفاوت و سرشار از معنویت و انس را رقم زد.
در پایان حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه زابل طی سخنان مبسوطی گفت:
اولین بسیجی جهان، شخصیت بی نظیر پیامبر مکرم اسلام هست، که مسلمانان را بر علیه ظالمان و ستمگران بسیج نمود.وی در ادامه افزود: بسیج شغل نیست، یک تفکر است و سخن از برکنار کردن طاغوت و تشکیل حکومت اسلامی است.
این استاد ادبیات زبان عرب، با تفسیر آیه ۱۴۱ سوره مبارکه نساء، افزود: مسلمین حق ندارند زیر سلطه کفار بروند، وی علت اصلی تشکیل حکومت دینی را، انسداد نفوذ کفار، در جوامع مسلمانان معرفی کرد، و گفت:
ما باید شکرگزار این حکومت الهی باشیم، شیعه و سنی همه سرباز این حکومت، تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان هستند. و از تمامیت ارضی ایران اسلامی و مرزهای جغرافیایی کشور در مقابل دسیسه‌های دشمنان کینه توز و بدخواهان و کوردلان دفاع می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.