×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش سیستان پرس، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل در خطبه های آخرین نمازجمعه فروردین ماه ۹۸ پس از توصیه به رعایت تقوی افزود: تقوی ملاک برتری انسانها از یکدیگر است و هرچه درجه بندگی بیشتر باشد رتبه انسان بالاتر است، می بایست عبد خدا بود نه عبد دنیا و هوای نفس، باید از بند تعلقات دنیایی رها شد، در دنیا زندگی کنیم اما اسیر و عبد دنیا نباشیم.
وی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت مهدی موعود(عج) به وجوه اشتراک فریقین در این زمینه پرداهت و گفت: همه ادیان معتقد به منجی هستند همه مسلمانان به مهدی موعود اعتقاد دارند و حتی معتقدند که در موقع ظهور حضرت عیسی بن مریم(س) به ایشان اقتدا می کند، نمازخواندن حضرت عیسی پشت حضرت مهدی از بدیهیات اهل تسنن و تشیع است، اما شیعیان معتقدند که ایشان به دنیا آمده و غیر شیعه معتقدند به دنیا خواهد آمد، اعتقاد شیعه بر این است که امام زمان در این دنیا به اذن خدا تمشیت امور می کنند و عالم را مدیریت می کنند ، لذا فرمودند: اگر حجت خدا بر روی زمین نباشد، زمین اهلش را می بلعد و عالم به هم می ریزد.
وی ضمن تبریک روز سربازان گمنام امام زمان(عج) به همه عزیزانی که لازمه کارشان و حتی شهادتشان هم در گمنامی است، این روز را به پرسنل فداکار وزارت اطلاعات به خصوص عزیزانی که در خطه استراتژیک و حساس سیستان مشغول خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند تبریک گفت و خاطرنشان کرد:
سربازان گمنام امام زمان(عج) چشمان تیزبین نظام هستند که ناظر ادارات، و ارگانهای مختلف هستند و هر جا خطری احساس کنند، برخورد می کنند. امنیت امروز ایران اسلامی، مرهون زحمات این عزیزان هست. و جا دارد، بیشتر از خود این عزیزان از خانوادههای بزرگوارشان تقدیر و تشکر کنیم. عزیزان مجموعه وزارت اطلاعات افرادی متدین ،مومن، انقلابی و ولایی و چشم تیز بین نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
امام جمعه زابل در آستانه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام(ره) در سال ۱۳۵۸ این روز را به تمامی سبزپوشان پاسدار تبریک گفت و گفت: به کوری چشم استکبار جهانی و به کوری دیدگان بی رمق رئیس جمهور آمریکا، ترامپ احمق دیوانه که واژه هائی را که لایق خودش و اذنابش بود را به سپاه پاسداران نسبت داد. امسال در ماه شعبان دو روز را به خصوص برای سپاه جشن می گیریم یکی سوم شعبان که روز پاسدار بود و دیگری دوم اردیبهشت که سالروز تأسیس سپاه پاسداران است.
وی در ادامه از راست قامتان پاسدار به عنوان مدافعان واقعی انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها و میادین جنگ نظامی، جنگ اقتصادی، نبرد فرهنگی، و اجتماعی، و عرصه های سیاسی یاد کرد و گفت: سبز پوشان پاسدار در تمامی عرصه ها حاضرند، امریکا از سپاه پاسداران عصبانی است، بنابه سخن شهید بهشتی: امریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
امام جمعه زابل سپاه پاسداران را مجموعه ای متشکل از آرمانهای معمار کبیر انقلاب اسلامی خواند و گفت: خورشید فروزان سپاه پاسداران در منظومه فکری امام راحل عظیم الشان آفریده شده و سپاه پاسداران نوری از انوار انقلاب اسلامی است که، چهل سال است که نورافشانی می کند، پرتوی نورش می شود بسیج مردمی، پرتوی نورش می شود حشد شعبی عراق، سپاه بدر، لشکر فاطمیون افغانستان، لشکر زینبیون پاکستان، نیروی مقاومت سوریه، و از همه برجسته تر حزب الله لبنان.
وی همچنین گفت: ما استکبار جهانی و در راس آنها آمریکای جهانخوار را تروریستهای تروریست پرور می‌نامیم، همه ملت ایران پاسداران انقلاب اسلامی هستند، ما سربازان سبزپوش ولایتیم، سربازان سبزپوش نائب امام زمان(عج) هستیم که دعای حضرت ولیعصر(عج) بدرقه راه ماست. اینکه شیطنت‌های آمریکا بیشتر شده است، نشاندهنده آخرین دست و پا زدنهای شان است، سرعت افول آنها بیشتر شده است.
خطیب جمعه زابل با تبریک روز ارتش، آرزوی سلامتی برای همه ارتشیان دلاور، و اشاره به سالروز شهادت سپهبد قرنی اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این شهید سرافراز در مقابله با منافقین و پاکسازی ارتش از لوث نفوذی های طاغوتی بسیار اثرگذار بود و بالاخره هم توسط منافقین ازخدا بی خبر در سال ۵۸ به شهادت رسید، ایشان فردی انقلابی و شخصیتی همچون شهید صیاد شیرازی بودند.
وی ضمن تشکر از ستاد بحران، فرماندار، نیروهای مسلح و مدیریت اجرائی شهر که با تلاش شبانه روزی برای رفع مشکل آب گرفتگی، دست به دست هم دادند و این مشکل بزرگ را مرتفع کردند، افزود: البته زیرساختهای شهرزابل تا استانداردهای شهری بسیار فاصله دارد، و برای حل آن می بایست کار کارشناسی انجام شود، در رابطه با سیستم فاضلاب و خروج آبهای سطحی برنامه ریزی لازم صورت نگرفته است، چرا که با نیم ساعت بارش باران مردم با مشکلات مواجه شدند و مدارس تعطیل شد.
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا در پایان متذکر شد: باید تمام شهرداران، نمایندگان، فرمانداران، و استانداران ادوار مختلف جمع شوند، تا مشکلات به صورت تخصصی بررسی گردد، تا علل مشکلات را بیابیم و مقصران شناسائی شوند. ان شاءالله در شهر ما و منطقه ما این امر مهم شکل بگیرد که مسئولی که زمان مسئولیتش تمام شد و در چند سال آینده عیب کارش مشخص شد توسط قوه قضائیه بازخواست شود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.