×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

مقدمه:
سالهاست از تشکیل پرونده و صدور کارتهای ویژه مرزنشینان که ساماندهی سهمیه سوخت تخصیص یافته به خانوارهای ساکن مرز فقط یکی از اهداف آن میگذرد اما هنوز که هنوز است چیزی از محل این طرح عاید جامعه هدف نشده است، هرچند مدیران تحقق این طرح را کتمان میکنند، اما عبور روزانه دهها تانکر سوخت فقط از پایانه مرزی میلک سوای بازارچه های مرزی منطقه بلوچستان، و واگذاری سه شعبه اختصاصی پمپ بنزین در محدوده بازارچه مرزی و درست در یک نقطه، موجب انتشار بحثهای متفاوتی بر زبانها گردیده است، که حضور مافیای چنبره انداخته بر منافع مردم مظلوم و مرزنشین این سامان را به واقعیت نزدیکتر میکند.
موضوع مهمی که انتظار میرود، با دقت نظر بیشتری و با قید اولویت در دستور کار، استاندار سیستان و بلوچستان و دستگاههای نظارتی مستقر در استان قرار گیرد.
به گزارش سیستان پرس، به منظور بررسی این طرح، پیش از ظهر امروز شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جلسه ای در محل استانداری سیستان و بلوچستان تشکیل شد.
در این جلسه، موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در اجرای این طرح، برای ۷۶ هزار سرپرست خانوارهای مرزنشین استان سیستان و بلوچستان، پرونده تشکیل شده است، که شامل مرزنشینان ساکن تا شعاع ۲۰ کیلومتری از مرز است.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در سال های اخیر، پرداخت عواید حاصل از فروش سوخت به مرزنشینان با کندی و تفاوت در مبلغ صورت می گرفت که با برگزاری مزایده عمومی و تعیین تعاونی های مرزنشینان به عنوان کارگزار، اجرای این طرح از شفافیت کافی برخوردار خواهد شد.
معاون هماهنگی و اقتصادی استاندار هم گفت: تعاونی های مرزنشین و بخش خصوصی اعم از حقیقی و حقوقی می توانند در این مزایده شرکت کنند.
علیرضا نورا افزود: در سال های گذشته اختصاص ۱۵۰۰ لیتر سوخت به عنوان سهمیه مرزنشینان سیستان و بلوچستان به تصویب هیات دولت رسید، اما این سهمیه تعلق نگرفت و محقق نشد.
اعمال قانون و برخورد شدیدتر با قاچاقچیان سوخت از دیگر مباحث این جلسه بود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.