×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

نماینده چین در کمیسیون مشترک برجام گفته که این کشور با سیاست آمریکا در خصوص به صفر رساندن صادرات نفت ایران مخالف است.

به گزارش فارس، نماینده چین در کمیسیون مشترک برجام گفته که این کشور با سیاست آمریکا در خصوص به صفر رساندن صادرات نفت ایران مخالف است.

«فو کانگ»، مدیر کل اداره کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه چین در پاسخ به این سوال که آیا چین به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد گفت: «ما تحمیل یکجانبه تحریم‌ها را رد می‌کنیم و برای ما امنیت انرژی حائز اهمیت است. ما با این سیاست صادرات نفت صفر آمریکا (علیه ایران) مخالف هستیم.»

یک تحلیلگر نفتی روز پنجشنبه بر اساس ردیابی تانکرها گفته علیرغم تحریم‌های آمریکا یک میلیون بشکه نفت ایران به چین رسید و چندین تانکر نفت هم درمسیر است و در هفته‌های آینده به این کشور خواهد رسید.

آمارهای قبلی هم نشان می‌دهد که چین محصولات نفتی ایران را شامل نفت خام و گاز مایع علی‌رغم تحریم‌های آمریکا خریداری کرده است. چندین محموله نفتی دیگر هم در هفته‌های آینده به چین خواهد رسید.

دومین شرکت بزرگ انرژی چین اعلام کرده که چین همچنان به خرید نفت ایران در چارچوب سیاست‌های دولت ادامه خواهد داد.

در زمان دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با همتای چینی خود در پکن در ماه می این کشور اعلام کرد که همچنان به حمایت از ایران ادامه خواهد داد.

مقامات گمرکی چین اعلام کرده که در ماه می چین ۵۸۵ میلیون دلار فرآورده‌های نفتی از ایران وارد کرده است که این رقم نسبت به ماه آوریل که ۱٫۶ میلیارد دلار بود کاهش شدیدی پیدا کرده، با وجود این انتظار می‌رود میزان واردات در ماه ژوئن به لطف تانکرهای نفتی که در مسیر چین است افزایش یابد.

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته تحریم‌های متوقف‌شده به موجب آن را احیا کرده است. دولت آمریکا اعلام کرده قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) امروز جمعه در هتل «پله کوبورگ» شهر وین برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.