×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش سیستان پرس: نشست هم اندیشی بانوان سیستان وبلوچستان با حضور زینی وند معاون سیاسی و اجتماعی و فاضلی مدیر کل بانوان و خانواده ی استانداری در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

علی زینی وند؛ معاون سیاسی اجتماعی استاندار در این نشست با تاکید بر لزوم برگزاری هر چه بیشتر نشست های هم اندیشی پیرامون مسائل بانوان خاطرنشان کرد: دیدگاه دولت در استان به زنان همواره توام با حمایت بوده است و معتقدیم که در اجتماع بیشتر از این که پیرامون مسائل بانوان شعار داده شود باید برایشان اقداماتی اثر بخش انجام شود تا بستر توسعه ی زنان فراهم شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: فعالیت در حوزه ی زنان باید یکپارچه و کارشناسی شده باشد و اقدامات پراکنده و غیر علمی نمی تواند بستر ترقی زنان را فراهم کند.

وی همچنین با تاکید بر الگو برداری از تجارب موفق دیگر کشورها در حوزه ی زنان افزود: می توان با تورق بر چگونگی موفقیت برخی کشور ها و حتی برخی استان ها و بومی سازی و انطباق آن براساس بوم منطقه راهی برای توسعه ی جامعه یافت.

زینی وند همچنین با اشاره به نقش با اهمیت مادری در خانواده افزود: این اهمیت والا خود نشانگر نقش مهم مادران در اجتماع است و رسالت معنادار زن در جامعه را نشان می دهد‌، از همین رو نشاط زنان و فراهم کردن امنیت اجتماعی و روانی آنان بسیار مهم است.

این مسئول همچنین در جمع منتخبین بانوان سیستان وبلوچستانی پیشنهاد کرد: به منظور هم اندیشی و کاهش مشکلات پیش روی کار آفرینان و تولیدکنندگان کلینیک عارضه یابی رفع موانع تولید و کار آفرینی برای زنان راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه که متاسفانه نقش آفرینی زنان در فرهنگ غالب بر جامعه پویا نیست، تصریح کرد: برای جلوگیری از اخلال در اجتماع باید به نشاط و نقش آفرینی زنان توجه ویژه ای داشته باشیم.
معاون استاندار در حوزه ی سیاسی و اجتماعی در زمینه ی مشارکت اقتصادی زنان در اجتماع نیز گفت: با توجه به ظرفیت های فراوان زنان سیستان وبلوچستانی در حوزه های مختلف؛تقویت کسب و کارهای کوچک یکی از مهم ترین راهکارها برای افزایش مشارکت و خود کفایی زنان در اجتماع است و باید در این زمینه ها از نقش آموزش غافل نشویم و درحوزه ی مهارت آموزی، اشتغال زایی و حقوق کارگاه های آموزشی راه اندازی شود و سمن ها در این حوزه ها فعالیت بیشتری داشته باشند.

زینی وند در جمع منتخبین بانوان سیستان و بلوچستان با گرامیداشت دهه ی کرامت بر ترویج فرهنگ پاسداری از حجاب و عفاف تاکید کرد و افزود: پاسداری از ارزشهای زن در اجتماع یک اصل بسیار مهم است و حفظ فرهنگ عفاف و حجاب نیز مختص زنان نیست؛مسئله ای فرا جنسیتی است و تمامی اعضای جامعه ملزم به حفظ، پاسداری و رعایت آن هستند.
وی در ادامه بر ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی بنابر میزان بکار گیری زنان در پست های مدیریتی خبر داد و افزود: درتصویب نامه شورای عالی اداری که به امضای رئیس جمهورمحترم نیز رسیده است، خطاب به تمامی وزارتخانه ها، موسسات دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی ابلاغ گردیده تا نسبت مدیران زن در پست های مدیریتی را به ۳۰ درصد افزایش دهند و در سیستان وبلوچستان دفتر بانوان و خانواده موظف شد که میزان ترقی زنان در حوزه ها و دستگاه های مختلف را بررسی و ارائه نماید‌.

وی همچنین از بانوان سیستان وبلوچستان خواست مطالبه گر باشند وتاکید کرد: برای احقاق حقوق خود تلاش و مطالبه گری کنید و هیچ گونه هراسی از سختی ها نداشته باشید؛چرا که توسعه جامعه‌در گروی دانش محور بودن فعالیت های افراد جامعه است.

زینی وند در پایان بر لزوم تلاش برای جلوگیری از نشر و ارائه ی تصویری نامتعارف از استان تاکید کرد و گفت: جامعه ی مدنی و تمامی مردم استان باید در نشان دادن زیبایی های سیستان و بلوچستان تلاش کنند و باید چهره ای حقیقی و زیبا از سیستان وبلوچستان را معرفی کنیم.

فاضلی مدیرکل بانوان وخانواده ی استانداری نیز در این جمع به شرح اهم مطالبات و شرایط زنان سیستان وبلوچستان پرداخت و گفت: سمن ها و انجمن های مردم نهاد نقش بسیار مهمی در ارتباط با توانمند سازی جامعه دارند و با توجه به نقش مهم زنان که سنگ بنای خانواده را تشکیل میدهند تقویت و حمایت از سمن هایی که در حوزه ی زنان فعالیت می کنند یکی از مهم ترین رسالت های دفتر امور بانوان و خانواده است.
فاضلی در جمع زنان نخبه ی استان گفت: نشست پیش رو نیز با این هدف برگزار شده است و در جهت این که اهمیت فعالیت درحوزه ی زنان مشخص گردد،سعی شده از دیگر فعالین حوزه ی اجتماعی و فرهنگی و هنری دعوت شود تا در تقویت روحیه و انگیزه در جهت کاهش آسیب های اجتماعی پیش روی زنان؛گامی مهم برداشته شود‌.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.