×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش سیستان پرس؛ با تلاش پرسنل بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی زابل، اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، در سطح منطقه تحت پوشش این دانشگاه با موفقیت پایان یافت.

گفتنی است، بسیج ملی کنترل فشار خون، در منطقه سیستان، همزمان با سایر نقاط کشور، از تاریخ ۲۷ اردیبهشت لغایت ۱۵ تیرماه در شمال استان سیستان و بلوچستان، با مدیریت و نظارت دانشگاه علوم پزشکی زابل اجرا شد.

دکتر جواد اکبری زاده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل، و دبیر ستاد اجرائی طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در منطقه سیستان، در پایان طرح، ضمن تقدیر و تشکر از حمایتهای مالی و مشاوره های راهبردی ریاست دانشگاه علوم پزشکی زابل، از تک تک همکاران اجرائی طرح، اعم از بهورزان، کاردانان و کارشناسان بهداشتی، درمانی و پرسنل ستادی جهت تلاش در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح ملی، در منطقه سیستان، اظهار داشت:

در این طرح از تعداد ۱۴۷۱۲۵ نفر جمعیت واجد شرایط یعنی جمعیت بالای ۳۰ سال تحت پوشش دانشگاه، تعداد ۱۳۵۱۷۷ نفر مورد اندازه گیری فشارخون قرار گرفتند و با همکاری و مشارکت کم نظیر مردم و همت همکاران ستاد اجرائی طرح توانستیم، با پوشش بیش از ۹۲ درصد کل جمعیت هدف، شامل: افراد بالای ۳۰ سال و بانوان باردار، در جمع دانشگاههای برتر در سطح ملی، قرار گیریم .

وی افزود: لازم است اعلام کنم که در طول مدت اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون و دیابت تعداد ۱۲۴۲۷۱ نفر شخصا با مراجعه به مراکز و پایگاههای سلامت و خانه‌های بهداشت روستائی و ۱۱۵۰۰ نفر نیز توسط ایستگاههای سیار، مورد غربالگری قرار گرفتند.
لازم به ذکر است: از این تعداد، حدود ۱۳۳۸۰ نفر مشکوک به فشار خون بالا بودند که در مراحل بعدی، با اعلام نظر پزشک متخصص، اقدامات لازم جهت درمان آنان صورت خواهد گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل در ادامه با اشاره به چگونگی اجرای طرح، تصریح کرد: در این طرح که توسط ۳۶۸ تیم عملیاتی در پنج شهرستان در سطح منطقه سیستان، اجرا شد، تعداد ۱۵۰ هزار برگ تراکت تبلیغاتی و ۳۰ هزار برگ پمفلت آموزشی نیز تولید و توزیع گردید.

همچنین جهت اطلاع رسانی و جلب مشارکت جامعه ۱۰ قطعه کلیپ، ۲ نشست رسانه ای، حضور ۱۸ تن از کارشناسان و مدیران در برنامه‌های رادیوئی، ۶ برنامه گزارشی خبری در شبکه تلویزیونی هامون، یک مسابقه عکس موبایلی و مسابقه شعر با موضوع فشار خون توسط روابط عمومی دانشگاه، بیش از ۱۵۰۰ متر بنر آموزشی، ۵۰ عدد استندبورد، ۱۹ هزار برگ کارت جهت افراد غربالگری شده، ۱۵۰۰ پوستر و … توسط ستاد اجرائی تولید و در سطح منطقه توزیع گردید، موارد اطلاع رسانی فوق در کنار تلاش تیم های عملیاتی منجر به نتیجه مطلوبی شد که باعث خرسندی و افتخار برای خادمان بهداشت و درمان این خطه از کشور عزیزمان گردید .

دکتر اکبری زاده در پایان از همکاری خوب و مشارکت عالی مردم شریف سیستان جهت اجرای موفق بسیج ملی کنترل فشارخون تشکر و قدردانی نمود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.