×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سیستان پرس :احمد علی موهبتی در جلسه بررسی قابلیت های ترانزیتی، صادراتی و تخفیفات بندر چابهار که با حضور والی ایالت نیمروز افغانستان و جمعی از تجار این کشور برگزارشد، افزود: یکی از نگرانی های ما در ارتباط با تامین برخی کالاها برای بندر چابهار یک سربار بودن آن است که تلاش می کنیم به زودی این مشکل رفع شود و این بندر در تامین کالا ۲ سربار شود.

وی ادامه داد: تخفیف های ویژه ای در زمینه هزینه توقف و حقوق و عوارض وارد بر کشتی ها در بندر چابهار لحاظ می شود که تجار و بازرگانان افغانستان می توانند از این مزیت بهره مند شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مشکلات اقامت و تردد تجار افغانستان در ایران نیز به زودی از سوی دولت رفع می شود تا بتوانند با خیالی آسوده امور تجاری را پیگیری کنند.

موهبتی افزود: افغانستان یک کشور محصور در خشکی است اما می تواند با تکیه بر قوانین کشتیرانی بین المللی، دفتر نمایندگی خود را در چابهار ایجاد کند.

سید ولی سلطان؛ والی ایالت نیمروز کشور افغانستان نیز گفت: چابهار مسیری مناسب برای اتصال افغانستان به کشورهای مختلف دنیاست که باید از این فرصت خوب، بهره کافی را برد.

وی افزود: در سفر به بندر چابهار، قابلیت ها و ظرفیت های این بندر را از نزدیک مشاهده کردیم، همچنین خرسندیم که مشکلات تجار و بازرگانان افغانستان در نشست با مسئولان سیستان و بلوچستان رفع شد.

همچنین حسین شهدادی؛ معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، گفت: چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور نزدیکترین مسیر ترانزیتی هند به افغانستان و سایر کشورهاست، افغانستان نیز می تواند از طریق این بندر به بازارهای هدف دسترسی داشته باشد.

حسین شهدادی با بیان این که بندر چابهار دروازه هند به آسیای میانه است افزود: دسترسی آسان به مواد معدنی، کاهش هزینه واردات کالا و کاهش زمان حمل کالا از جمله مزیت های این بندر است که افغانستان می تواند از آن بهره ببرد.

وی اظهار کرد: همچنین بندر چابهار نزدیک ترین مسیر دریایی برای دسترسی افغانستان و کشورهای سی آی اس به بازارهای بین المللی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.