×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دبیرخانه دائمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تشکیل می شود
به گزارش سیستان پرس؛ حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان رخشانی اظهار داشت: آنچه رهبری فرزانه انقلاب را متمایز کرده است منویات ایشان در طول حیات انقلاب اسلامی است که به اذعان بسیاری اثرگذاری ایشان در حصول دستاوردهای نظام غیرقابل انکار است.
وی افزود: در همین راستا در گام دوم انقلاب اسلامی ، برنامه ای جامع، کامل و کاربردی با تکیه بر داشته های پیشین و امید به آینده از سوی ایشان در قالب بیانیه گام دوم انقلاب منتشر شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: این بیانیه که در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی منتشر شده است، نقشه راه کاملی برای ملت ایران به ویژه جوانان است که با سرلوحه قرار دادن آن در برنامه‌های اجرایی و تربیتی، می‌توان به چشم انداز متعالی که سند تحول بنیادین برای آموزش و پرورش ترسیم کرده است دست یافت.
رخشانی با اشاره به اینکه مدیریت جهادی و اعتقادی به اصل «ما می توانیم» به عنوان عامل عزت و پیشرفت ایران در همه عرصه ها از مصادیق مهم این بیانیه است تصریح کرد: برکات انقلاب اسلامی در این بیانیه به درستی به تصویر کشیده شده و استمرار آن را به مسئولیت پذیری جوانان معطوف نموده است.
وی اضافه کرد: ظرفیت شناسی مقام معظم رهبری در گستره جمهوری اسلامی به ویژه در بحث نیروی انسانی و فرصت های مادی و نگاه خوشبینانه به آینده نیز از نکات قابل تامل در این بیانیه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان با اشاره موارد فوق تاکید کرد: نقش دستگاههای فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش در تبیین این بیانیه در قالب گفتمان سازی و تشریح آن برای آینده سازان انقلاب اسلامی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی با اشاره به لزوم توجه به نیاز عصر و نسل امروز دانش آموزان تاکید کرد : شیوه های معمول در حوزه تربیت نیازمند بررسی مجدد و همگام سازی با ضروریات و نیازهای دانش آموزان امروز است چرا که نیازها و نوع خواسته دانش آموزان نسل اول انقلاب با آنچه امروز با آن مواجه هستیم متفاوت است
رخشانی اظهار داشت: جریان سازی فرهنگی مستلزم برنامه ریزی هوشمندانه و پرهیز از موازی کاری است به همین منظور دبیرخانه دائمی گام دوم انقلاب اسلامی با هدف منسجم کردن فعالیت های کاربردی این نهاد با افق تشریح و گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت معاونت پرورشی تشکیل خواهد شد.
وی در پایان گفت : این دبیرخانه تمامی ابعاد، الزامات و اقتضائات بیانیه فوق را در حوزه آموزش و پرورش بررسی و متناسب با ظرفیت دانش آموزان به ارائه راهکارهای عملیاتی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری خواهد پرداخت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.