×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش سیستان پرس؛ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان هیرمند که همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) در مصلی الغدیر هیرمند برگزار شد، با اشاره به شهادت سفیر و فرستاده امام حسین(ع)، حضرت مسلم بن عقیل(س) اظهار داشت: وقتی نماینده امام حسین(ع) وارد کوفه شد و مردم استقبال زیادی از وی کردند، اما با یک فشار از سوی بنی امیه همگی پشت سر او را خالی کردند و در نهایت در روز عرفه به شهادت رسید.
وی در ادامه به اهمیت روز عرفه در روایات و احادیث پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر کسی توفیق درک شب قدر را پیدا نکرد، در روز عرفه حضور پیدا کند و دعای امام حسین (ع) و مناجات های وارد شده را بخواند.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم گزمه با اشاره به برپایی دعای عرفه در شهرستان هیرمند طی سالهای اخیر افزود: امسال هم همانند سالهای گذشته دعای عرفه در با شرکت شما مردم عزیز به طرز باشکوهی برگزار می‌شود، از همه مردم درخواست می‌شود تا در این اجتماع بزرگ شرکت کنند.
خطیب جمعه هیرمند در خصوص اوضاع منطقه و جهان گفت: جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان درس های فراوانی به رزمندگان جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی به همراه داشت، حزب الله لبنان در این جنگ پوزه اسرائیل غاصب را به خاک مالیدند. ثمره این مقاومت در پیروزی رزمندگان یمن در جنگ با عربستان، و نبرد جبهه‌های مقاومت در عراق و سوریه مشاهده می‌شود. اوج خودباوری رزمندگان مقاومت، ایستادگی مقابل ابر قدرت های پوشالی و شکستن هیمنه استکبار جهانی و اسرائیل می‌باشد.
به طوری که امروز سردمداران اسرائیل شب و روز خواب ندارند و در وحشت به سر می‌برند.
وی در ادامه با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری افزود: بعد از خیانت‌های آمریکا در مذاکرات برجام؛ اخیرا دیدگاههای سیاسی در جامعه برگشته است، و این روزها آرامشی ایجاد شده و همه نخبگان بر توان و دانش داخل کشور اشاره می‌کنند. هرچند شاید با تکیه بر دانش درون و باور داشتن نیروهای خودی کمی دیرتر به آنچه می‌خواهیم برسیم .
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند در خصوص انتصاب فرماندار جدید شهرستان هیرمند اظهار داشت: آقای مهندس سرحدی که امروز مسئولیت فرمانداری شهرستان هیرمند و نمایندگی دولت در این منطقه حساس را بر عهده گرفته است، یکی از فرزندان سیستان است، حضور ایشان در این مسئولیت را تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم این عزیز بتواند با کمک مسئولان اجرائی و همراهی مردم مشکلات را رفع کند.
امام جمعه هیرمند تصریح کرد: یکی از مشکلات شهرستان معضل کم آبی است، بطوری که حدود چهل روستای این شهرستان به صورت سقائی آبرسانی می شود.
وی با یادآوری شرایط سخت زندگی در تابستانهای منطقه و طوفانهای موسمی گفت: در این طوفان‌های شدید و گرمای بالای ۵۰ درجه وقتی مردم آبی برای آشامیدن و کولرهای آبی خود ندارند، تکلیف چیست؟ آبرسانی با تانکر جوابگوی نیاز مردم نیست.
امام جمعه شهرستان هیرمند تاکید کرد: خواسته عموم مردم اجرای خط دوم انتقال آب از زهک به هیرمند است، و برای رفع اساسی مشکل کم آبی پیمانکاران باید هرچه زودتر نواقص را برطرف سازند.
وی در خصوص بوی بد آب شرب در شهرستان هیرمند اظهار داشت: دلیل اصلی بوی بد و نامطبوع آب در شبکه آبرسانی اداره آب و فاضلاب روستائی رشد بی رویه جلبکها درون آبگیرهای چاه نیمه می‌باشد.
خطیب نمازجمعه هیرمند در همین خصوص افزود: سال قبل طرحی به نام انتقال آب خام از چاه نیمه سوم به تصفیه خانه آب روستائی به طول چهارده کیلومتر شروع شد، که حدود یک و نیم کیلومتر آن باقی مانده است، مضاف بر اینکه طرح اسکله شناور در مبداء این کانال هنوز انجام نشده است.
وی در پایان تاکید کرد: مرزنشینان غیور شهرستان هیرمند از مهندس موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان می‌خواهند، هرچه زودتر مشکل کمبود آب شرب و بوی بد و نامطبوع آب شرب این منطقه را برطرف کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.