×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش سیستان پرس؛ حجت الاسلام والمسلمین عزیزالله شیخ امام جمعه شهرستان هامون، در خطبه‌های نمازجمعه ۲۵ مردادماه این شهرستان، پس از سفارش به رعایت تقوا و انجام واجبات و ترک محرمات ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت و تبریک عید غدیر خم، افزود: عید غدیر خم یکی از مهمترین اعیاد بلکه عید الله الاکبر و اشرف الاعیاد است، عید غدیر روزی است که در آن مهمترین واقعه تاریخ اسلام و آخرین ماموریت نبی اکرم(ص) یعنی تعیین امام و ولی جامعه اسلامی همزمان با نزول آیه ۶۷ سوره مبارکه مائده انجام شد.
خطیب جمعه هامون در آستانه ۲۶ مردادماه آغاز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، گفت: آزادگان سرافراز در دوران اسارت تهدید را به فرصت تبدیل نمودند و درس پایداری در راه خدا، پایداری در عهد و پیمان و وفا، و استقامت در تهذیب نفس و استقامت در تنگدستی را آموختند.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزالله شیخ سپس با اشاره به کودتای آمریکائی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تاکید کرد: ۲۸ مرداد یادآور کودتای ننگین و سیاهی است که شیرینی نهضت ملی شدن صنعت نفت را در کام ملت ایران تلخ کرد زیرا آمریکا دشمنی غیر قابل اعتماد و بدخواه ملت‌های مستقل است.

امام جمعه شهرستان هامون در ادامه به مشکلات در پیش روی جامعه و مشکل بوی بد و نامطبوع خروجی تصفیه خانه آب شرب روستائی پرداخت و گفت: باید سیستم آبرسانی گندزدایی شود زیرا گرمای هوا و داغ شدن لوله‌های مسیر انتقال آب موجب رشد جلبکهای بیهوازی درون خطوط لوله و باعث ایجاد بوی بد و نامطبوع آب می‌شود که بیماریهای مختلف را در پی دارد.

وی در ادامه با یادآوری طرح ایجاد کمربندی های سبز حاشیه شهرها، یک طرح مصوب شده ملی است و در اکثر شهرهای کشور تقریباً ۷۰% پیشرفت فیزیکی دارد اما در منطقه سیستان و بویژه شهرستان هامون شاید کمتر از نیم درصد، این طرح، علیرغم ویژگیهای مطلوب و متعدد آن در جلوگیری از انسداد جاده ها، مهار ریزگردها، ایجاد تفرج گاهها، و تلطیف هوا اجرا نگردیده‌است.

طبق اعلام کارشناسان اجرای طرح کمربندی سبز در منطقه سیستان، و در محورهای مواصلاتی زابل به هامون، زابل به زهک، زابل به نیمروز و زابل به هیرمند یک ضرورت است و اگر با دقت انجام شود، بر روی اقلیم، کشاورزی و حتی اکوسیستم منطقه تأثیر مثبت دارد.

امام جمعه هامون سپس افزود: اینگونه طرحها در کانونهای تولید گرد و خاک در تمام نقاط جهان اجرا می‌شود، اما در سیستان که کانونهای تولیدگرد و خاک آن کاملا مشخص است، و ریزگردها به مهمترین بحران منطقه تبدیل شده است، متأسفانه خبری از اجرای طرح ایجاد کمربندی سبز نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.