×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش سیستان پرس : نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین خدری امام جمعه شهرستان زهک عصر روز سه شنبه ۱۲ شهریور ماه با اصحاب رسانه برگزار شد.

دراین نشست صمیمی اصحاب رسانه بدون تعارف به طرح سوالات و دغدغه های خویش پرداختند و امام جمعه شهرستان زهک نیز با حسن نیت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

انتشار و تشریح این نشست خبری با موضع گیری های متفاوتی همراه شد از آنجاییکه هر چه به زمان انتخابات نزدیک تر می شویم ، افراد مغرض و حامیان اشخاص ، جناح ها و سلایق مختلف ، با تکنیک هایی همچون دروغ بزرگ و پروپاگاندا و همراهی برخی از رسانه هایی که دارای ماهیت دو زیست هفت رنگ هستند ، از این فرصت به بهترین شکل برای القاء تفکرات و تراوشات ذهنی به مخاطبان ، تسویه حساب های شخصی،تبلیغ برای کاندیدای مورد نظر ، تخریب رقبا و … استفاده می کنند.

در این میان عده ای دیگر که قوه سامعه آنها فقط به مجیز گویی خواص عادت کرده است و بدنبال تطهیر ، بقا و مطلق خواندن افراد هستند و مهمتر از آن تاب و تحمل انتقاد را نیز نداشته و آن را برای دیگران روا  و بر خویشتن قبح و ناپسند و ناروا می دانند  ، واکنش های گوناگونی را به منظور به چالش کشیدن این نشست خبری با امام جمعه شهرستان زهک رقم زدند.

نکته قابل تامل و پدیده خطرناکی که به اذعان آگاهان و کارشناسان امر در این مبحث ،به سادگی نمی توان از کنار آن گذشت ، همراهی و همسویی با جریان برانداز ، با هدف نا امید ساختن مردم ، تحریم و کم رنگ جلوه دادن انتخابات پیش رو است . انتخاباتی که برای برگزاری شکوهمند آن نظام هزینه های زیادی را پرداخت می کند و نماد مردم سالاری دینی ، مقبولیت و عرصه قدرت نمایی انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان است و هرچه باشکوه تر برگزار شود جمهوری اسلامی ایران به خود می بالد و افتخار خواهد کرد.

شور بختانه تعدادی از فعالین اجتماعی  و رسانه های موصوف که مدعی و مشهور در حمایت و همراهی خطبا نیز هستند و اتاق فکر آنها مکانی معنوی و مقدس است و در محافل خصوصی و شبانه در این مکان گرد هم آمده و برای رسیدن به مقصود به شور، مشورت و تبادل نظر پرداخته و خروجی این نشست ها را آنی عملیاتی و اجرایی می کنند ، در جریان سازی مشکوک و مخاطره آمیزی با فراخوان پیوستن مردم به پویش تحریم انتخابات شورای اسلامی شهر و به رشته تحریر درآوردن مطالبی با هدف  کم رنگ جلوه دادن انتخابات و نا امیدی ملت، خواسته یا ناخواسته در پی تحقق سناریوهای جریانات نفوذ و معاند هستند و برای رسیدن به اهداف خویش نه تنها هیچ ملاحظاتی بلکه به خطوط قرمز نظام از جمله جایگاه خطیر و اهمیت نماز جمعه و انتخابات نیز توجهی نداشته و به راحتی از آن عبور می کنند.

علی ایحال ورود جدی دستگاه های نظارتی به این موضوع و اقدامات مقتضی باعث خواهد شد علاوه بر امیدواری مردم به آینده ، ملت حضوری پررنگ و اثر گذار در انتخابات پیش رو داشته و چونان گذشته حماسه ای خلق خواهند کرد که بهت و حیرت دشمنان این مرز و بوم را پدید آورد.

 

آنچه در ادامه مشاهده می فرمایید” اهم بیانات حضرت حجت الاسلام و المسلمین خدری امام جمعه شهرستان زهک که در پاسخ به سوالات اصحاب رسانه و سوال رسانه منتقد دولت در خصوص موضع ایشان نسبت به خطاب قرار دادن ائمه جمعه شهرستان ها بعنوان نماینده ولی فقیه،می باشد:

مردم نسبت به ائمه جمعه لطف دارند گاهی از الفاظ و واژگانی استفاده می کنند که نشان از بزرگواری آنها دارد در صورتی که اینگونه نیست و  شان و جایگاه ما اجازه نمی دهد این الطاف را پذیرا باشیم ، نماینده ولی فقیه کسی است که حکم آن توسط مقام معظم رهبری امضاء شده باشد.امام جمعه با یک واسطه از سوی حضرت آقا منصوب می شود . اگر بنا باشد که هر شخص و نهادی را که منصوب به رهبری است نماینده ولی فقیه بخوانیم ، باید روسای گرانقدر عقیدتی سیاسی ارگان های نظامی و انتظامی ومسئولان ارزشمند نهاد نمایندگی ولی فقیه دردانشگاه ها را نیز نماینده ولی فقیه بخوانیم در صورتی که این عزیزان با واسطه از سوی حضرت آقا افتخار خدمت گذاری به مردم و انقلاب اسلامی را دارند.

 

رسانه ای که صرفا با هدف جانبداری از اشخاص ، احزاب و تحقق امیال ، یکجانبه و بدون تحقیق و بررسی و نیز بر خلاف منش و اصول رسانه ،  قلم فرسایی می کند دلال ، کر ، کور و لال است.

 

تریبون نماز جمعه نباید فرصت حذف فرزندان توانمند سیستان را فراهم کند ، شرح وظایف امام جمعه مشخص است ، زیبنده نیست امام جمعه در حوزه فعالیت ائمه جمعه دیگر ورود کند.نظام به ما لطف کرده است که بعنوان امام جمعه خدمتگزار مردم و انقلاب باشیم.

 

مشکلات معیشتی واقتصادی یکی ازدلایل آسیبهای اجتماعی است ، با ایجاد اشتغال درخانه بخشی ازاین آسیبها کاهش خواهد یافت. درطرح اشتغالزایی قالیبافی که با همراهی وهمکاری یک کارآفرین مطرح ودرحال انجام است قراراست پنج هزاردارقالی به متقاضیان تحویل داده شود و ازطریق قالیبافی کسب درآمدکنند. تاکنون کمترازهزارنفردراین طرح ثبت نام کرده اندکه پس از رسیدن ظرفیت به دو هزارنفر کارقالی بافی آغازخواهد شد.دراین طرح فروش قالی تضمینی است وافراد بدون درنظرگرفتن شرایط سنی بیمه می شوند و میتوانند درمنزل خود به اقتصاد خانواده شان کمک کنند، همچنین قراراست ازپشم دام موجود درمنطقه نیز برای رنگرزی  و دیگرمسائل این طرح استفاده شود.

 

بیش از ۶۰ درصد روحانیون منطقه سیستان آموزش دیده در حوزه علمیه زهک هستند و این مهم باعث شده است تا دربحث فرهنگی گام بلندی برداریم، همچنین تاکنون در ۴۴ محورطرح امام روستا را اجرا کرده ایم که این طرح برای رفع مشکلات مردم اثر گذار است ، به طوری که امام روستا ازتمامی ظرفیتهای علمی،اقتصادی و …درجهت شکوفایی وآبادانی هرچه بیشتر روستاها استفاده می کند.

 

نقدکردن درسیستان لوث شده است چراکه باید نقد منصفانه انجام داد،باید مراقب نقدهایی که انجام میشود بود زیرا نقد بد نه تنها کارسازنخواهد بود بلکه به ضررمردم تمام می شود. تریبون نمازجمعه جای تسویه حساب های شخصی وتهدید و توهین نیست و نبایدازاین طریق با آبروی مومن بازی کرد. در شرایط کنونی کشور، زمان شناسی باید مد نظر قرار گیرد چرا که از سوی مقام معظم رهبری در این برهه به آرامش جامعه و اجتناب از پرداختن به مسائلی که تشویش و نا امیدی مردم را در بردارد توصیه شده است.

 

حیطه اختیارات ائمه جمعه مشخص است ، نباید حرفی زده شود که ضمانت اجرایی دارد،حکم ما مولای ت ندارد که هرچه من بگویم ، مولا هستم و همه باید اطاعت کنند.

 

هر استانداری آمد به گونه ای با او برخورد شد که به سمت نقاط دیگر استان سوق پیدا کند ، با پیگیری های صورت گرفته و اهتمام ویژه استاندار ، واردات دام سبک و سنگین از مرز آزاد شده است.

 

منطقه آزاد برای دولت هزینه دارد ، به نظر میرسدکه دولت تمایلی به شکل گیری منطقه آزادتجاری سیستان ندارد چراکه اگر اینطور بود این لایحه را به صورت جداگانه به  مجلس ارائه می کرد.

 

برای ساماندهی مرز اقدام ملموسی صورت نگرفته است، باید درآمد هنگفت مرز در سفره های مردم دیده شود. جاده ها و محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان بیشترین آمار حوادث جاده ای را دارد. مدیریت واحد آب در سیستان شکل گیرد.

 

وقتی مطالبات به طور گسترده عنوان می شود متاسفانه به نتیجه نمی رسد.اگر یک یا دو موضوع مشخص پیگیری و مطالبه شود زودتر به نتیجه خواهد رسید.

 

استاندار در روز عید غدیر خم با تمامی ائمه جمعه شهرهای حوزه  سیستان تماس گرفته و این روز را تبریک گفته اند . اینگونه تماس ها مسبوق به سابقه و مرسوم است ، استانداران و فرمانداران با ائمه جمعه تماس می گیرند و اعیاد را تبریک می گویند. حتی استانداران گذشته نیز با اینجانب تماس می گیرند و اعیاد را تبریک می گویند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.