×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش سیستان پرس؛ دکتر محمد حسین صغیر می گوید در یکی از دفعات که خدمت آیت الله سیستانی دام ظله رسیده بودم متوجه شدم که ایشان دچار کم خونی هستند. پیشنهاد کردم آقای ما اگر ممکن است قدری آب پرتقال یا آب انار میل کنید چون قدری زردی بر چهره شما میبینم. آقا فرمودند: ملت در این وضعیت گرسنگی، بیچارگی و فقر هستند اونوقت تو از من توقع داری که  آب پرتقال یا آب انار بنوشم.

یکی از طلاب می‌گوید وقتی که آقای سیستانی حفظه الله از سفر درمانی به نجف بر می گشتند، شب اول که در کوفه بودند،  وکیل او برای افطار قدری سرشیر آورد. ایشان جز یک تکه نان و چای نخوردند. وکیل اصرار کرد که چرا سرشیر نمیخورید؟ آقا فرمودند: من ۴۰ سال قبل کمی سرشیر  خوردم دیدم بسیار لذیذ است، پس از آن دیگر نخوردم.
برخی از افراد اهل تقوا و اخلاص نقل کرده‌اند که ایشان سالهاست لباس جدیدی نخریده اند .
العین می فرستد تا آنها را برای یتیمان هزینه کنیم.
این رفتارها، برای ما تصاویری از زهد امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام را منعکس می کند.
آقای سیستانی دام ظله، خانه از خود ندارد. روزی یکی از تجار به او پیشنهاد کرد خانه ای را که اکنون در آن به اجاره می نشیند برایش بخرد. او این پیشنهاد را با قاطعیت رد کرد و گفت: من با خودم پیمان بسته‌ام که خودم و فرزندانم حتی یک طبقه منزل هم در روی  زمین مالک نباشیم.  آیت الله سید احمد مددی حفظه الله درباره او می گوید وی آن‌قدر به دنیا بی رغبت است که مردانی مانند او جز در اوایل اسلام کمتر کسی یافت می‌شود. او به مال و مقام اهمیتی نمی‌دهد. بلکه به اندک چیزی قانع است. برایش اهمیت ندارد چه چیزی می خورد، می نوشد، می پوشد یا روی آن می‌نشیند. اثاثیه زندگی او بسیار سطح پایین است و نوع زندگی وی بسیار ساده است.
آیت الله سیستانی رفتاری که با جامعه دارد رفتار یک پدر مهربان با فرزندانش است. او پیوسته احوال فقرا و نیازمندان از طلبه و غیر طلبه را جویا می‌شود.  آیت الله سید منیر خباز حفظه الله میگوید آیت الله سیستانی وقت بسیاری را صرف توجه به نیازهای طلاب و شاغلان میکند، بویژه کسانی که به تازگی وارد نجف اشرف شده به کار یا درس مشغول شده اند. خود آیت الله خباز از کسانی است که عنایت سید از همان ابتدا که او به نجف آمد شامل حال او شد.
شبها ملت میخوابند اما یک مرد ۹۰ ساله، با بدن نحیف و صدای آرام خود، از هویت معنوی ملت دفاع می‌کند. تاریخ، اسم   سیستانی را با عظمت یاد خواهد کرد، مردی که ملت عراق را از نابودی و گرفتار شدن در گرداب خون نجات داد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.