×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سفیر اندونزی در تهران گفت: به نمایندگی از سوی دولت اندونزی، آمادگی این کشور را برای همکاری با بندر چابهار، در زمینه صادرات و واردات کالا اعلام می کنم.

به گزارش سیستان پرس؛ اکتاوینو علیمودین در سفر به زاهدان روز پنجشنبه ۱۶ آبان، در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: کشور اندونزی تمایل به ارتقای روابط و همکاری با ایران از جمله این استان را دارد زیرا تمام گردشگرانی که به قصد سفر به شهرهای ایران یا حتی خارج از این کشور از سیستان و بلوچستان عبور می‌کنند، از مهمان‌نوازی مردم و امنیت خوب این استان تعریف می‌کنند.
وی گفت: استقبال گرم و مهمان‌نوازی مردم سیستان و بلوچستان باعث شده تا گردشگران اندونزیایی بیشتر در این استان اقامت کنند.

سفیر اندونزی بیان کرد: تمایل داریم با تمام قدرت همکاری بین سیستان و بلوچستان و اندونزی برقرار شود و از هم‌اکنون آماده این همکاری بین شهر سوماترای جنوبی اندونزی و این استان هستیم.

علیمودین گفت: هم اینک چند ایرانی در دانشگاه سوماترای جنوبی در حال تحصیل هستند و امیدواریم فرصت خوبی بین ۲ کشور فراهم شود و در آینده نزدیک دیداری بین استاندار سیستان و بلوچستان و سوماترای جنوبی برقرار خواهیم کرد.

وی با اشاره به حمایت ۲ کشور اندونزی و ایران از یکدیگر افزود: کشور اندونزی با حمایت‌های ایران عضو شورای امنیت سازمان ملل شده و هرگاه عملیات تروریستی در ایران انجام شده، اندونزی به عنوان اولین کشور آن را محکوم کرده است.

سفیر اندونزی ادامه داد: قبلا با محصولات کشاورزی صادر شده از ایران مانند پسته و خرما در کشور اندونزی آشنایی داشتیم اما اکنون آشنایی بیشتری با محصولات این کشور داریم و در این زمینه برای واردات این محصولات به اندونزی اقدام خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: آماده حمایت در زمینه گردشگری نیز هستیم و با توجه به جذابیت زندگی عشایر و چادرنشینان سیستان و بلوچستان قطعا گردشگران اندونزیایی بیشتری به این استان سفر خواهند کرد.

وی گفت: در ماه آینده کمیسیون مشترکی در ایران برگزار خواهد شد که امیدواریم نماینده‌ای از سیستان و بلوچستان نیز در این کمیسیون شرکت کند.

اندونزی و ایران از نظر ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی اشتراکات زیادی دارند که می‌تواند در روابط بین ۲ کشور تاثیرگذار باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار بیان کرد: امیدواریم این سفر خاطره‌انگیز و مفید برای ارتقای روابط بین ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و اندونزی باشد زیرا هرچه ارتباط بین این ۲ کشور بیشتر شود تعاملات بهتری انجام خواهد شد.

مهندس احمدعلی موهبتی، با اشاره به سفر سفیر اندونزی، به سیستان و بلوچستان، در آستانه هفتادمین سال استقلال کشور جمهوری اندونزی، افزود: کشور اندونزی بزرگترین کشور مسلمان و نقش‌آفرین بین کشورهای اسلامی است، که دارای ویژگی‌های متفاوتی از جمله معادن غنی نفت و گاز، جزایر زیبا و سرسبزترین کشور دنیا در حوزه گردشگری است.

وی گفت: کشور اندونزی تحول بزرگی برای صادرات محصولات به خصوص در زمینه کشاورزی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای ایجاد ثبات و استقلال باید با کشورهای زیادی به ویژه کشورهایی که از لحاظ فرهنگی و تاریخی به یکدیگر نزدیکتر هستند، در ارتباط بود، تا بتوان از تجربیات متفاوت استفاده کرد.
موهبتی افزود: در زمینه گردشگری، کشور اندونزی جاذبه‌های طبیعی فراوانی، مانند کوه‌های آتشفشان، مناظر زیبا و سرسبز و غیره دارد که گردشگران زیادی را جذب می‌کند، و در جمهوری اسلامی ایران نیز جاذبه‌های طبیعی فراوانی وجود دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با ذکر این مهم که: جاذبه‌های تاریخی ایران به دلیل قدمت، طول تاریخ بشریت برای همه گردشگران، به ویژه گردشگران اندونزی جذاب است؛ افزود: این استان نیز در این راستا مستثنی از سایر نقاط کشور نیست و در حوزه تاریخی آثاری دارد که برای گردشگران جذاب است.

وی با اشاره به اینکه در ایران سیستان و بلوچستان را هند کوچک می‌نامند، بیان کرد: آداب، سنن، تنوع قومی و مذهبی و غیره، در این استان برای هر گردشگری جذاب است و جاذبه‌های باستانی و تاریخی مانند شهرسوخته، با قدمت پنج هزار ساله، که نخستین جراحی چشم و جراحی مغز در آنجا انجام شده، حکایت از پیشرفت تاریخی شهرسوخته، دارد.

موهبتی گفت: صنایع دستی این استان که توسط مردان و زنان این سرزمین مانند سفال کلپورگان، حصیربافی، سکه‌دوزی، سوزن‌دوزی و غیره، ساخته می‌شود نیز در نوع خود بینظیر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.