×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

احمدعلی موهبتی “استاندار” در جلسه انتخابات شورای مرکزی دفتر نمایندگی خانه احزاب سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس خانه احزاب ایران و نمایندگانی از وزارت کشور در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، بیان داشت: فعالیت احزاب ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای جامعه است، البته که این حوزه نوساناتی داشته و تاکنون به جایگاه حقیقی خود نرسیده است.

وی افزود: توسعه در استان باید همه جانبه باشد و همزمان با توسعه عمرانی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی باید توسعه سیاسی هم رقم بخورد چرا که اینها مکمل همدیگر هستند.

موهبتی اضافه کرد: البته توجه به احزاب نباید موجب انسداد راه دیگران باشد بلکه بایستی بستر فعالیت و نقش‌آفرینی همه سلایق و گروه‌های مرجع جامعه اعم از؛ سران طوایف، علما، بزرگان، ورزشکاران، جوانان، نخبگان و دانشگاهیان فراهم باشد.

وی گفت: بایستی اصل “تکثر در عین وحدت” و احترام متقابل را بپذیریم چرا که با رعایت حقوق دیگران نتیجه حاصل از اراده و تفکر احزاب مختلف محقق می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اگر احزاب و رسانه‌ها در جامعه نقش آفرینی کنند، بسیاری از مشکلات خودبخودحل می‌شود.

احمدعلی موهبتی در ابتدای سخنانش ضمن گرامیداشت هفته بسیج و روز نیروی دریایی گفت: شجره طیبه بسیج از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است و در انحصار هیچ فرد و سازمان خاصی نیست؛ بلکه در انحصار رفتارهای خوب انسانی و مقابل با رفتارهای بد و غیر انسانی است.

رئیس خانه احزاب ایران نیز در این جلسه گفت: مطالبه گری احزاب بایستی بر اساس مطالعه باشد و دلسوزی را با پیشنهادات علاج جویانه تلفیق نمایند.

عبدالحسین روح الامینی افزود: احزاب تغییر را از خودشان شروع کنند و در مسائل مختلف کشور پویاتر و ریشه دارتر ورود نمایند تا تداوم و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اتفاقات اخیر کشور، خاطرنشان کرد: وقتی امنیت ملی ما در خطر است لذا مصالح، منافع و امنیت ملی کشورمان این گونه ایجاب می‌کند؛ که با رقابت در عین رفاقت در کنار هم باشیم.

وی افزود: جریان حزبی نباید در انقیاد و قیمومیت افراد خاصی باشد، بلکه باید تلاش کنیم با بهره‌گیری از وجوه مشترکی که بین همه احزاب وجود دارد؛ بر این اساس برای توسعه استان و کشور گام برداریم.

روح الامینی تصریح کرد: دشمن امروز نظام جمهوری اسلامی ایران، دشمن حاکمیت، مذهب و کشور ما نیست بلکه دشمن انسانیت است و داعشی عمل کردن نه ضد شیعه بلکه ضد بشریت است و دشمن می‌خواهد ریشه انسانیت را از جا بکند.

وی اضافه کرد: احزاب سیاسی باید به سه عنصر مشترک همه احزاب که عبارت از: ایرانی، اسلامی و انقلابی می باشد توجه داشته باشند و با قدردانی از جانفشانی همه شهدای انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون استقلال حاصل از خون شهدا و ایثارگری رزمندگان را پاس بدارند.

رئیس خانه احزاب ایران در پایان گفت: قطعاً در حال حاضر شرایط سختی در کشور داریم و در استان نیز با مسائلی از جمله حاشیه‌نشینی، مشکلات ناشی از وجود مرزهای طولانی، محرومیت‌ها، آسیب‌های اجتماعی و غیره روبرو هستیم؛ اما نباید امیدمان را از دست بدهیم و اگر می‌خواهیم شرایط موجود به سمت مطلوب پیش برود بایستی از ارزشهای انقلاب مان حمایت کنیم تا خدشه ای به انقلاب اسلامی مان وارد نشود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.