×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

طی روزهای اخیر سارق یا سارقانی با هدف سرقت قطعه پزشکی از جنس طلا به کار رفته در قلب بانوئی متوفی ، اقدام به نبش قبر وی در آرامستان بهشت مرتضی شهر زابل کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ طی روزهای اخیر سارق یا سارقانی با هدف سرقت قطعه پزشکی از جنس طلا به کار رفته در قلب بانوئی متوفی ،اقدام به نبش قبر وی در آرامستان بهشت مرتضی شهر زابل کردند، که برای پیگیری این موضوع به سراغ مسئولان امر رفتیم.

 

یکی از دست اندرکاران آرامستان بهشت مرتضی زابل، در گفت‌ و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس، گفت: متأسفانه خبر نبش قبر این بانو در این آرامستان صحت دارد، در همین خصوص پرونده‌ای هم تشکیل شده است که از سوی مسئولان مربوطه در دست بررسی است.

 

وی با اشاره به اینکه؛ این فرد یا افراد شبانه از قسمت سر متوفی، اقدام به شکستن سنگهای قبر کرده‌اند و پس از خاک‌برداری به بقایای جنازه رسیده‌اند، افزود: پس از گودبرداری انجام شده و شکستن سه عدد از دنده های پهلوی راست جنازه توانسته‌اند به قطعه پزشکی از جنس طلا به کار رفته در قلب متوفی دست پیدا کنند.

آرامستان بهشت مرتضی زابل

وی با اعلام اینکه این اتفاق، به صورت نادر و موردی در آرامستان شهر زابل رخ داده است، اظهار کرد: احتمالا سارق یا سارقان که هنوز مشخص نیست چند نفر بوده‌اند، از آشنایان متوفی باشند و از وجود این قطعه ارزشمند در جنازه باخبر بوده اند.

 

این شخص با بیان اینکه این اتفاق در ساعات پایانی شب افتاده است، تصریح کرد: این فرد یا افراد تاکنون فراری بوده و مراجع ذیصلاح تا حصول نتیجه و دستگیری متهمان پیگیر این پرونده خواهند بود.

 

یکی از فرزندان این مرحومه گفت؛ در سال ۱۳۷۲ به دنبال ابتلاء مادرم به بیماری قلبی، پزشکان اقدام به نصب قطعه پزشکی از جنس طلا در قلب ایشان کردند و پس از فوت این سیده در سال ۱۳۸۵ ، از برداشتن این قطعه از درون کالبد وی منصرف شدیم.

 

وی همچنین تاکید کرد: از دست اندرکاران و متولیان امر میخواهیم که نسبت به تامین امنیت فیزیکی گورستان حساسیت بیشتری به خرج دهند و از تکرار این صحنه های شنیع جلوگیری کنند.

 

فرزند این سیده از دادستان و مدعی العموم هم خواست در خصوص محاکمه و مجازات قانونی متهم یا متهمین پرونده از هیچ کوششی فروگذار ننمایند.

 

لازم به ذکر است: نبش قبر از دیدگاه همه مذاهب اسلامی حرام است، زیرا شکافتن و نبش قبر که موجب نمایان شدن جسد متلاشی شده میت می‌شود، اهانت و هتک حرمت به وی تلقی شده حتی در صورت وجود برخی امور لازم و عقلایی، اکثر علما حتی‌الامکان بدیل دیگری جایگزین و از این کار پرهیز می‌کنند ولی موارد استثنائی نیز برای آن وجود دارد. از نظر حقوقی نیز نبش قبر میت طبق مواد ذیل قانون ۶۳۴ قانون مجازات اسلامی جرم است و مجازات آن حبس از سه ماه و یک روز تا یکسال است و هرگاه شخصی همزمان با نبش قبر مرتکب جرم دیگری هم شود به مجازات هر دو جرم محکوم می‌شود. مگر در مواردی که نبش قبر پس از اخذ مجوزهای لازم و با نظارت مسئولان انجام شده باشد.

 

 

 

 

افراد شرور در گورستان شهرستان زابل باعث رعب و وحشت مردم شدند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.