×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

در بازدید سرپرست معاونت اقتصادی استانداری از مرز میرجاوه صورت گرفت:
بررسی میزان پیشرفت و چگونگی اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه

به منظور بررسی میزان پیشرفت و چگونگی اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه، هیأتی به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرائی از محل اجرای طرح بازدید کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری سیستان پرس؛ ماندانا زنگنه در بازدید از محل اجرای در جریان روند اجرای طرح و مسائل و مشکلات موجود قرار گرفت و مقرر گردید سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی، در اسرع وقت اقدامات لازم را به منظور تدوین طرح جامع منطقه و تصویب آن در شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به عمل آورد.

وی همچنین به منظور بررسی مسائل و مشکلات بازارچه مرزی میرجاوه؛ ضمن بازدید از این بازارچه، با مرزنشینان و فعالین تجارت مرزی شهرستان میرجاوه گفتگو و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی با اشاره به اهمیت فعالیت بازارچه بر معیشت مرزنشینان؛ نسبت به ضرورت رفع مشکلات این قشر تأکید کرد، در پایان مقرر گردید؛ نسبت به تکمیل و بهسازی فیبر نوری، جهت تسریع در انجام تشریفات گمرکی تا پایان سال جاری اقدام گردد.

زنگنه به اهمیت فعال سازی بازارچه مرزی، با انجام اقداماتی نظیر ایجاد صنایع تبدیلی جهت واردات اقلام خام و بسته بندی و صادرات مجدد آن از بازارچه مرزی به عنوان راهکارهائی که می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال مرزنشینان ایفاء نماید، اشاره نمود.

وی به منظور بررسی فعالیت پایانه مرزی میرجاوه و ایجاد هماهنگی های لازم بین دستگاه‌های متولی از پایانه مرزی در شهرستان میرجاوه از بخش های مختلف پایانه از جمله گمرک، سالن های تجاری، اداری و مسافری پایانه بازدید کرد.

در پایان این بازدید نیز جلسه ای به منظور جمع بندی مباحث و اتخاذ تصمیات لازم با حضور مدیران دستگاه‌های اجرائی ذیربط برگزار گردید و مقرر شد؛ کلیه دستگاه های اجرائی مستقر در پایانه نسبت به رعایت ساعت حضور نماینده در پایانه نظارت لازم بر امور محوله را در دستور کار قرار دهند.

همچنین مجریان مجتمع خدماتی، رفاهی و تیرپارک مستقر در ورودی پایانه نیز در اسرع وقت اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت مجتمع و ارائه خدمات بهتر به رانندگان اقدام نمایند.

در خصوص نظارت لازم بر میزان سوخت تحویلی به کامیون ها نیز مقرر شد؛ به گونه ای صورت پذیرد تا، تحویل سوخت بر اساس میزان پیمایش در کشور مجاور صورت گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.