×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زابل گفت : درسال زراعی ۹۹_۹۸ حدود ۹۳۰۰ هکتار گندم و ۱۴۰۰ هکتار جو در اراضی شهرستان زابل کشت شده و تاکنون در بالغ بر ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان آفت زدایی و مبارزه با زنگ گندم صورت گرفته است.

سیدر ضا موسوی,مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زابل

سیدر ضا موسوی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس اظهار داشت :  با توجه به تاثیر قابل توجهی که بذور اصلاح شده در افزایش تولید در واحد سطح دارد ، جهاد کشاورزی بیش از ۳۰۰ تن بذر اصلاح شده را از سایر استان ها و ارقام سازگار با منطقه را تامین و در اختیار کشاورزان قرار داده است.

موسوی با اشاره به اینکه شماری از کشاورزان از ارقام محلی که نسبت به بیماری زنگ حساس هستند برای کشت استفاده نموده اند که این موضوع باعث شده تا زنگ زرد در اراضی که بذر شان از ارقام محلی و بومی بوده شیوع پیدا کند، به کشاورزان  توصیه کرد حتما از ارقام اصلاح شده وسازگار برای کشت استفاده نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زابل تصریح کرد : از ابتدای شیوع آفت زنگ گندم در شهرستان زابل ،  علیرغم دستورالعمل طرح فاصله گذاری اجتماعی مبنی بر حضور یک سوم  کارکنان در محل کار ، پرسنل این اداره  بصورت آماده باش و با تشکیل اکیپ هایی مبارزه با این آفت را در دستور کار قرار داده و با ادوات و تجهیزات مختلف ضمن سمپاشی نسبت به شناسایی کانون های آلوده، راه اندازی اکیپ های مبارزه با استفاده از کارشناسان جهاد کشاورزی ، تامین سم و مبارزه بصورت الگویی در مناطقی که آلودگی آن بسیار زیاد است  اقدام نموده اند .

سیدرضا موسوی از کشاورزان گرامی خواست تا نسبت به تامین سم از فروشگاه های ذیل اقدام و ضمن استفاده از سمپاش ها ی موجود در روستا به جهاد کشاورزی بخش نیز مراجعه تا سمپاش در اختیارآنان قرار داده شود.

فروشگاه های عرضه سم در شهرستان زابل :

فروشندگی سموم کشاورزی آقای نوری واقع  در بازار قبرستانی زابل

فروشندگی سموم کشاورزی آقای شهرکی واقع  در حاشیه میدان انقلاب  زابل

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.