×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدصادق حسینی طباطبائی نماینده ادوار مردم شریف و ولایتمدار منطقه سیستان در مجلس شورای اسلامی؛ پس از عمری کار و تلاش در راه خدمت به مردم شریف و ولایتمدار منطقه سیستان؛ سرانجام سحرگاه امروز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدصادق حسینی طباطبائی در سال ۱۳۱۳ در روستای چلنگ از توابع شهرستان هامون در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود پس از فراگرفتن خواندن و نوشتن در این روستا، جهت فراگیری علوم دینی وارد مدرسه علمیه نواب شد. آن فقید سعید پس از واقعه انفجار تروریستی ساختمان حزب جمهوری اسلامی ایران در هفتم تیر ۱۳۶۰ که منجر به شهادت مظلومانه ۷۲ تن از نمایندگان برجسته مجلس شورای اسلامی و از جمله آیت‌الله شهید سیدمحمدتقی حسینی طباطبائی گردید؛ با رای مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافت. و در دوره‌های اول، دوم، چهارم و هفتم مجلس شورای اسلامی موفق به کسب رای مردم شریف و ولایتمدار منطقه سیستان برای ورود به مجلس شورای اسلامی گردید. و سرانجام پس از عمری خدمت عاشقانه و تلاش در راه اعتلای منطقه سیستان به دیدار معبود شتافت.

هیات تحریریه پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ این مصیبت جانکاه را به اخوی محترم و فرزندان گرام و اخوی زاده‌ها و همشیره زاده‌های آن فقید سعید بخصوص آقایان حاج شیخ علی حسینی طباطبائی و دکتر سید باقر حسینی، و سلسله جلیله سادات و جامعه علماء و روحانیت و امامان جمعه شهرهای منطقه سیستان تسلیت عرض نموده و برای آن عزیز سفرکرده علو درجات و رحمت و مغفرت الهی و برای همه سوگواران صبر و شکیبائی مسئلت می‌نماید.