×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) پس از حضور در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفت‌و‌گوی تلفنی دیشب خود با حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان، گفت: تشکیل هیأت چند نفره برای بررسی حادثه افغانستان، پیشنهاد ایران به این کشور بوده است.

محمدجواد ظریف اظهار داشت: در خصوص مهاجران افغان که جان خود را از دست دادند، وزارت کشور و شورای عالی امنیت ملی از همان ابتدای حادثه، بررسی‌ها را آغاز کردند، دوستان ما معتقد هستند که این حادثه در خاک افغانستان اتفاق افتاده و حادثه‌ای تلخ بوده است.

وزیر امور خارجه همچنین گفت: به دلیل اهمیت افغانستان برای ایران و اهمیت روابط با این کشور، به پیشنهاد ایران قرار شد، یک هیأتی از ۲ کشور تشکیل شود و در آینده‌ای نزدیک در این زمینه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

از سال ۱۳۹۷ تاکنون آمریکایی ها پاسخی نداده‌اند

رئیس دستگاه دیپلماسی به خبرگزاری صدا و سیما درباره بحث تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا نیز گفت: از سال ۱۳۹۷ تاکنون برای مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی از دولت آمریکا هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

ظریف اظهار داشت: آقای ربیعی (سخنگوی دولت) امروز توضیحات کامل را در این باره دادند، بنده در مهرماه سال ۱۳۹۷ بر اساس تصمیمی که گرفته شد در نیویورک اعلام کردم جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تمامی زندانیان ایرانی که در آمریکا و یا در سایر کشور‌ها با فشار آمریکا زندانی هستند با کلیه زندانیان آمریکایی مبادله شوند،این صحبت و مذاکره‌ای بوده است که ما درباره مبادله زندانیان داشته‌ایم.

وی افزود:​ از آن زمان آمریکایی‌ها تاکنون به آن پاسخ نداده‌اند، لذا صحبت‌های آقای ربیعی در ادامه همین صحبت‌هاست.

ظریف گفت: ما اعلام کردیم هر شخص آمریکایی که در ایران دستگیر شده و هر ایرانی که در آمریکا و یا هر کشوری که با فشار این دولت در زندان به سر می‌برد و به دلایل غیر واقعی مثل عبور از تحریم‌ها دستگیر شده است، موضوع مبادله قرار گیرد.فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.