×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس : غلامرضا گنجی فرماندار شهرستان زابل امرزو یکشنبه در دیدار با شهردار زابل و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند سیستان که در راستای بررسی و پیگری موارد مرتبط با این سازمان برگزار شد ، اظهار داشت : جمع آوری مکانیزه زباله ها و پسماندهای شهری و تفکیک آنها علاوه بر حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از مشکلات زیست محیطی ، باعث سود آوری و صرفه جویی در هزینه ها و نیروی انسانی می گردد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: برای کاهش آسیب های ناشی از جمع آوری و دفن زباله و سودمندی آن ضرورت دارد نهادینه شدن فرهنگ واجرایی شدن تفکیک زباله از مبدا در دستور کار قرار گیرد و برای تحقق این موضوع و مهیا ساختن زیرساخت های آن متولیان امر با هم اندیشی و همکاری تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

شهردار زابل در این دیدار با اشاره به اهمیت پسماندهای خانگی و نقش آن در رونق اقتصاد گفت : یکی از عوامل مؤثر و قاطع در بازیافت اقتصادی بودن آن است و این موضوع سبب گردیده که بازگرداندن زباله به چرخه صنعت و تولید دارای سود مالی سرشاری باشد لذا از این روست که پسماند را طلای کثیف می نامند.

دکتر خمری استفاده از خرد جمعی و تشکیل کارگروه مدیریت پسماند با هدف تسریع در تکمیل ایستگاه میانی انتقال زباله سازمان مدیریت پسماند واقع در غرب شهرستان زابل و بررسی دیگر موارد مربوط به این سازمان را که نقش بسزایی در ارائه خدمات به شهروندان حوزه سیستان و بهره مندی ذینفعان از این طرح دارد را خواستار شد.

در پایان این نشست مقرر شد : جلسه کارگروه مدیریت پسماند با هدف رسیدگی به مسائل و موارد سازمان مدیریت پسماند منطقه سیستان با حضور اعضای این کارگروه و ذینفعان به زودی تشکیل گردد.

لازم به ذکر است : پیش از این دیدار شهردار زابل به همراه مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند سیستان از ایستگاه میانی انتقال زباله این سازمان بازدید بعمل آورند و ازنزدیک در جریان روند پیشرفت فیزیکی کار و مشکلاتی که بهره برداری از این پروژه را به تاخیر انداخته است قرار گرفتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.