×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

با رسیدن فصل برداشت غلات در بالغ بر ۶۰ هزار هکتار از اراضی سیستان خرید تضمینی گندم در این منطقه کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس : در جلسه ای که با موضوع هماهنگی و نظارت بر اجرای دقیق طرح تضمینی خرید گندم در منطقه سیستان به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان زابل امروز دوشنبه در محل این فرمانداری برگزار شد ، بر روند اجرای صحیح این طرح و دستورالعمل های مرتبط تاکید شد.

مرضیه معین افشار در این جلسه بیان داشت : دو مکان در شهرستان زابل برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان منطقه سیستان در نظر گرفته شده است .

معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان زابل افزود : تمام جوانب و دستورالعمل های لازم طرح فاصله گذاری اجتماعی در این برنامه باید مد نظر قرار گیرد .

مرضیه معین افشار با اشاره به توصیه و تاکیدات معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل مبنی بر تسهیل فرایند خرید گندم از کشاورزان سختکوش و تکریم آنان و پرداخت به موقع وجه ، بر تحقق این امر ابرام ورزید.

معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان زابل یادآور شد : قیمت خرید تضمینی گندم در حال حاضر از قرار هر کیلو ۲۵ هزار ریال می باشد.

معین افشار ایجاد دو مرکز در شهرستان زابل و یک مرکز در زهک را برای خرید تضمینی گندم کشاورزان حوزه سیستان ناکافی دانست و بیان داشت : در این شرایط احتمال ترافیک و ازدحام در این مکان ها دور از انتظار نیست ، بنابر این برای رفع این مشکل احتمالی می طلبد سایر شهرستان های منطقه سیستان نیز تدابیر و اقدامات لازم را برای ایجاد مراکز خرید در حوزه فعالیت خویش بعمل آورند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زابل در حاشیه این جلسه به خبرنگار سیستان پرس گفت : ورود و خروج کمباین در فصل برداشت غلات در سیستان ممنوع است و این امر فقط با مجوز کتبی از جهاد کشاورزی امکان پذیر می باشد.

سید رضا موسوی افزود : خروج گندم خارج از شبکه قانونی از حوزه سیستان و نیز مرز ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.