×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: همه سدهای افغانستان سرریز هستند، ورودی آب تالاب هامون دارای نوسان است ولی جریان آن در حد مناسبی قرار دارد و امیدوار هستیم در چند روز آینده با توجه به پیش‌بینی‌ها به‌دلیل سرریز شدن همه سدها و بندهای خاکی در افغانستان شاهد افزایش ورود آب به تالاب در چند روز آینده باشیم.

به گزارش سیستان پرس وحید پورمردان افزود: وضعیت ورودی آب از فراه رود که از ارتفاعات افغانستان سرچشمه می‌گیرد و از شمال سیستان وارد می‌شود و همچنین از سمت رودخانه هیرمند و سد کجکی که سرریز است و ورود آب را از سمت رودخانه هیرمند به هامون می‌رساند دارای یک وضعیت ثابت است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برآورد صورت گرفته بر این اساس است که تاکنون ۴۵ درصد از مساحت تالاب هامون و نه از حجم آبگیری شده است. در حال حاضر ورودی‌ها باعث عمق‌گیری گودهای تالاب شده و وسعت افزایش پیدا نمی‌کند و پس از این مرحله شاهد سرریز شدن آب و ورود آن به مکان‌های بلندتر و مرتفع‌تر آن خواهیم بود.

وی اذعان کرد: با توجه به این‌که همه سدهای افغانستان سرریز هستند و همه بندهای خاکی آنها پر است کوچک‌ترین آبی که از ارتفاعات افغانستان سرازیر بشود قطعاً وارد ایران خواهد شد و این امیدواری وجود دارد تا پس از ۲۰ سال شاهد پیوستگی سه هامون باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.