×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

 احمدعلی موهبتی “استاندار” ظهر امروز در دیدار با مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی، اختصاص هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای رفع مشکلات مناطق حاشیه نشین پنج شهرستان سیستان و بلوچستان را اقدامی ارزشمند در رفع مشکلات مردم این استان عنوان کرد.

به گزارش سیستان پرس ؛ وی با ابراز خرسندی از فضای همدلی نمایندگان‌ مردم این استان در مجلس شورای اسلامی گفت: حاشیه‌نشینان نیازمند توجه و نگاه ویژه‌ای هستند که بایستی با اولویت بندی مشکلات و نیازسنجی مطالبات، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در آن تدبیر شود.

استاندار با بیان اینکه در مناطق درگیر موضوع حاشیه‌نشینی، معضلات اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی بسیاری وجود دارد که عدم توجه و رفع این معضلات، می‌تواند همه‌ی سطوح شهرها را درگیر نماید، تصریح کرد: ساماندهی حاشیه‌نشینی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و دستگاه‌های اجرایی نیز برای حل هرچه سریعتر این معضل، اهتمام دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم در این دیدار گفت: رفع مشکل حاشیه نشینی چابهار به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های این وزارتخانه در حوزه بازآفرینی شهری تا اواخر خردادماه جاری در قالب طرح جامع اجرایی خواهد شد.

مهدی عبوری اظهار داشت: با توجه به اینکه براساس آخرین آمار شرکت بازآفرینی شهری، بیشترین حاشیه نشینی براساس نرم‌جمعیت در کشور به چابهار اختصاص دارد طرح پاکسازی این شهرستان از این معضل به صورت پایلوت کشوری مورد توجه ویژه این وزارتخانه قرار گرفت.

وی ادامه داد: براساس تفاهمنامه منعقد شده وزارت راه و شهرسازی با بسیج سازندگی و بسیج مستضعفان عملیات اجرایی طرح مذکور تا اواخر خردادماه با حضور مسئولان کشوری اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین برای بهبود وضعیت پنج محله هدف درگیر معضل حاشیه نشینی شهرستان زابل در شمال سیستان و بلوچستان با ۵۰۰ هکتار وسعت نیز ۲۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

عبوری اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار به منظور کمک به ترک و توانمندسازی معتادان حاشیه شهر زابل را از دیگر برنامه های وزارت راه و شهرسازی به منظور رفع این آسیب اجتماعی در منطقه عنوان کرد.

وی رفع مشکل حاشیه نشینی در شهر زاهدان با کمک بنیاد مسکن را از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه در سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: توسعه پایدار، متوازن و عدالت محور به عنوان مهم‌‌ترین برنامه‌ دولت در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد‌.

گفتنی‌است؛ معاون وزیر راه و شهرسازی، صبح امروز به همراه منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از عملیات ساماندهی حاشیه نشینی و بازآفرینی شهری در زابل و محله های کریم‌آباد و شیرآباد زاهدان بازدید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.