×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

احیای ظرفیت واقعی شهرک صنعتی و نظارت جدی بر بهداشت و قیمت کالاها از مهمترین مطالبات مردم از اداره صنعت و معدن است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهر علی اکبر از شهرهای شمالی استان پهناور سیستان و بلوچستان؛ پس از توصیه به رعایت تقوی و تلاش برای رسیدن به قرب الهی، بیان کرد:
شاه کلید رفع مشکلات کشور، به کاربستن فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر روی آوردن به اقتصاد مقاومتی و جهش تولید و تکیه به ظرفیت‌های داخلی است، نه مذاکره با دشمنان قسم خورده ملت، چراکه ملت ایران دست‌های پلید آلوده به ترور حاج قاسم سلیمانی را فراموش نخواهندکرد و به هیچ وجه با قاتل سردار سرافراز جهان اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و قاتل فرزندان ملت ایران، از ابتدای انقلاب تا کنون و قاتل بیماران صعب العلاج مذاکره نمی‌کند؛ و هرگونه مذاکره با ام الفساد قرن را خیانت می‌داند، نباید بیش از این کشور را معطل نگه داشت، و با گفتار درمانی و پست گذاری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کشور را اداره کرد.

وی در ادامه افزود: علت اصلی تورم و گرانی و نابسامانی بازار؛ این است که نبض بازار را به دیگران سپرده‌ایم، باید بدانیم دشمنی و فشار حداکثری آمریکا و اروپا نقطه پایانی ندارد، نقطه پایان دست شستن از انقلاب و اسلام و تمامیت ارضی ایران است، دشمن به دنبال حذف دانش هسته‌ای هم نیست، حتی برجام منطقه‌ای و برجام موشکی هم هدفش نیست، آمریکا با هویت و موجودیت انقلاب اسلامی مشکل دارد؛. لذا امروز زمان ایستادگی آشکار و مقاومت هوشمندانه و وحدت و یکپارچگی و اعتماد و اعتناء به جوانان نخبه ایرانی است.

حجت الاسلام والمسلمین اشرفیان با اشاره به دهم تیرماه؛ روز صنعت، معدن و تجارت گفت: ضمن تبریک روز صنعت و معدن به عزیزان اداره صنعت و معدن و تجارت باید اضافه کنم که بخش صنعت و معدن مهمترین موتور محرکه اقتصاد است؛ چراکه عامل مولد اشتغال پایدار و موثر در تولید ملی مرتبط با اقدامات ارزشمند صنعت و معدن است. احیاء ظرفیت واقعی شهرک صنعتی و نظارت جدی بر بهداشت صنوف و مشاغل تولیدی و قیمتهای کالاهای مصرفی از مهمترین مطالبات مردم از اداره صنعت و معدن است.

امام جمعه شهر علی اکبر ضمن تبریک دهه کرامت و همچنین هفته بزرگداشت بقاع متبرکه افزود: بقاع متبرکه در هر منطقه مأمن آرامش و تقویت مبانی دینی مردم است، و باید مورد تکریم قرار بگیرد؛ همه مردم باید حرمت این اماکن مقدسه را حفظ کنند، و به این اماکن توجه خاصی داشته باشند. مسئولین مربوطه نیز باید نسبت به انجام وظایف محوله بپردازند؛ و در اماکن زیارتی تسهیلات لازم برای ایجاد آرامش روحی و معنوی مردم فراهم کنند.

وی با اشاره به بلاتکلیفی پروژه نوسازی و توسعه بقعه متبرکه خواجه مهدی در کوه خواجه تصریح کرد: سالهاست که بقعه زیارتی خواجه مهدی واقع در کوه خواجه مورد بی مهری و بی توجهی مسئولین قرار گرفته‌است، و توسعه ساخت و ساز و نقشه جامعی که قرار بود، برای آن محل اجرائی شود؛ هم به غفلت و فراموشی سپرده شد. بسیاری ازمردم از فضای فعلی این مکان بسیار ناراحتند و خانواده‌ها نمی‌توانند با حفظ حریم محارم به زیارت بروند و امکانات رفاهی و خدماتی و بهداشتی مناسبی فراهم نیست.

خطیب نمازجمعه شهر علی اکبر در پایان افزود: سالهاست که بین اداره اوقاف و میراث فرهنگی اختلاف نظرهای اداری هست که متأسفانه هیچ آورده و سودی برای مردم و بقعه نداشته است و گرفتار بوروکراسی اداری شده است؛ به طوری که هم اکنون این مکان با بی توجهی رها شده است، که امیدواریم مسئولین امر به جهت حفظ حرمت این بقعه و نیز به خاطر حفظ سلامت و آرامش مردم، برنامه‌های خود را عملی و اجرائی کنند، و از فرصت تلاقی این بقعه با کوه خواجه و تالاب بین المللی هامون استفاده کنند؛ قطعا این مکان می‌تواند، مرکز برنامه‌های فرهنگی و رشد و ارتقاء منطقه قرار بگیرد و باعث جذب گردشگری مذهبی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.