×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس شورای اسلامی شهر زابل گفت : خود زنی و بیان نقد به تنهایی و بدون پرداختن به پتانسیل ها وظرفیت ها در تضاد با فرهنگ و حرکت توسعه محور است ، برای عمران و آبادانی باید نگاه  همراهی ، همدلی و مشارکتی شکل گیرد.

به گزارش سیستان پرس: احمد میر در جلسه پروژه مهر که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ، شهردار و معاونین وی ، مدیریت و معاونین اداره آموزش پرورش زابل در صحن شورای اسلامی این شهر برگزارشد، اظهار داشت : مشکلات عدیده مالی شهرداری زابل و مهمتر از آن فقدان مشارکت در عمران و آبادانی شهر و پرداخت به موقع عوارض ، سبب گردیده این شهرداری وظایف ذاتی خود را به سختی و مشقت دنبال کند.

رئیس شورای اسلامی شهر زابل با اشاره به اقدامات صورت گرفته و تشریح بخشی از فعالیتهای عمرانی انجام شده و قدردانی از پی گیری و اهتمام ویژه معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل برای عملیاتی شدن این پروژه ها ، از جمله احداث بلوار شهید نوری و مشارکت در روشنایی ، جانمایی و اتخاذ تمهیدات لازم برای احداث میدان رستم در این بلوار ، حذف میادین در سطح شهر شامل میدان کارگر و میدان تقاطع خیابان بعثت و بلوار شهید مدرس را در راستای کاهش و رفع معضل ترافیک براساس نظرات کارشناسان ومتخصصان امر و مصوبه شورای ترافیک شهرستان ، مفید و اثر گذار دانست که با اقبال عمومی مردم نیز همراه شده است.

احمد میر در ادامه به شیطنت اخیر در فضای مجازی و به تمسخرگرفتن پیشنهاد حدود یکسال قبل شماری از شهروندان گرامی برای کاشت یونجه در معابر شهر با توجه به سازگاری این گونه با شرایط اقلیمی منطقه و خواص فراوان در طب سنتی و به تبع آن مطرح شدن این پیشنهاد در کمیسیون بهداشت و امور اجتماعی شورا پرداخت و خاطرنشان کرد: پیامد این خود زنی و تشویش و تلقی کردن آن به مخاطب به عنوان مصوبه شورا علیرغم اینکه این موضوع در حد پیشنهاد بوده است و به هیچ عنوان فرایند مصوبه شدن که همانا ارسال لایحه شهرداری به شورا و سپس تایید در صحنه شورا و کمیته تطبیق شهرستان می باشد را طی نکرده است و باید افسوس خورد که عوامل این شیطنت و کج خلقی هنوز فرق پیشنهاد و مصوبه را در نمی یابند ، باعث گردید در سطح کشور شعور و تمدن مردم فرهیخته و اندیشمند این دیار به سخره گرفته شود.

منتخب مردم در شورای اسلامی شهر زابل ضمن ابراز گلایه از این بی اخلاقی ، از کسانی که بستر این اقدام ناشایست را فراهم کرده اند خواست ، بجای خودزنی و تلاش برای تخریب در پوشش نقد و انعکاس مشکلات ، بخشی از این انرژی و ارق را برای بیان و پرداختن به ظرفیت ها ، پتانسیل ها و آداب و فرهنگ خاص و منحصر به فرد این خطه رادپرور و ولایتمدار صرف کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر زابل در بخش دیگری از سخنان خود به شایعات مطرح شده مبنی بر اختلاف بین اعضای شورای اسلامی شهر زابل واکنش نشان داد و این موضوع را تکذیب و تصریح کرد : اعضای شورای اسلامی شهر زابل بعنوان خادمان مردم و فرزندان سیستان با اتحاد ، همسویی ، همدلی و اخوت در مسیر رونق و عمران سرزمین اساطیری خود از هیچ کوشش و تلاشی فروگذار نخواهند کرد و با دل و جان در این راه ثابت قدم هستند.

احمد میر یادآور شد: لازمه آبادانی این خطه سرافراز ، همیاری و مشارکت شهروندان گرامی برای داشتن شهری زیبا متناسب با شان و منزلت شان که به بلندای تاریخ است ، می باشد .

 

شهردار زابل نیز در این نشست بیان داشت : یکی از معضلاتی که در معابر اصلی شهر با آن مواجه هستیم ، نشست زمین و تخریب آسفالت به دلیل اتمام عمر مفید شبکه فاضلاب زابل است .

موسی خمری افزود : عدم مشارکت شهروندان و همراهی با شهرداری باعث شده این مجموعه خدمات رسان غیرانتفاعی در انجام تکالیف و وظایف ذاتی خود دچار مشکلات فراوانی شود.

 

شهردار زابل با اشاره به اهمیت فرهنگ بعنوان زیربنای توسعه در حوزه های مختلف ، بر نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی و آشنایی با حقوق شهروندی از سنین پایه تاکید کرد.

 

همچنین معاون مدیرکل و مدیریت آموزش و پرورش زابل در این جلسه به تشریح های توانمندیهای موجود این حوزه در شهر زابل پرداخت و از آمادگی آموزش و پرورش برای همکاری با شورای اسلامی و شهرداری در مسیر آبادانی شهر خبر داد.

نامجو در پایان خواستار مشارکت  بیش از پیش شورای اسلامی شهر و شهرداری زابل در پروژه مهر با هدف همکاری در بازگشایی مدارس و نیز مساعدت در ساخت بناهای آموزشی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.