×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

موسی خمری گفت : در بهترین شرایط و حالت ، حدود ۱۰ درصد شهروندان زابلی با شهرداری برای عمران و آبادانی شهر همکاری و مشارکت دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس : بمناسبت گرامی داشت روز خبرنگار ، دیدار صمیمی ریاست شورای اسلامی شهر و شهردار زابل صبح امروز چهارشنبه با حضور تعداد محدودی از اصحاب رسانه به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا در سالن جلسات مهمانسرای این شهرداری برگزار شد.

در ابتدای این دیدار ریاست شورای اسلامی شهر زابل  ضمن تبریک روز خبرنگار و تقدیر از مجاهدت های اصحاب رسانه بیان داشت : خبرنگاران و اصحاب رسانه  پل ارتباطی میان مردم و مسئولان می باشند که باید بر پایه عدل و انصاف و پایبندی به خط و مشی اسلامی در مسیر  تنویر افکار عمومی و آگهی بخشی به جامعه حرکت کند  واز توهین ، تخریب و بردن آبروی مومن که حرام و بداخلاقی ست خودداری کنند چرا که در غیر اینصورت ماهیت آنها با رسانه های بیگانه و معاند هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

احمد میر به مشکلات پیش روی شهرداری از جمله بدهی ۲۷ میلیارد تومانی شهرداری به تامین اجتماعی و  پرداخت حدود ۷ میلیارد تومان ازسود و اصل این مبلغ  و فرسوده بودن شبکه فاضلاب شهری نیز اشاره کرد و بیان داشت : عمر مفید لوله های آزبست به کار رفته در شبکه فاضلاب در سال ۹۲ پایان یافته است و این موضوع سبب گردیده در اکثر معابر شهر نشست زمین و تخریب آسفالت را نظاره گر باشیم و نتوانیم اقدامی بعمل آوریم .

ریاست شورای اسلامی شهر زابل ادامه داد : با همکاری نزدیک و پی گیری مسئولان و  نمایندگان مردم شریف سیستان در مجلس شورای اسلامی اعتبار لازم برای اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب زابل اختصاص یافته است و امیدواریم به زودی شاهد عملیاتی شدن این طرح باشیم.

وی افزود : ناوگان ماشین آلات فرسوده یکی دیگر ازمعضلات شهرداری است که  تاکنون به دلیل مشکلات عدیده مالی موفق به نوسازی این ناوگان نشده ایم و این موضوع سبب گردیده بعضی ایام  در جمع آوری زباله وقفه ایجاد شود ، با تمام این اوصاف جمع آوری زباله و پاکسازی شهر اولویت اصلی شهرداری است و در روز های عادی حدود ۷۰ تن زباله از سطح شهر جمع آوری می گردد . از شهروندان گرامی نیز تقاضا داریم در تحویل به موقع زباله و در ایام و ساعت مشخص بیش از پیش اهتمام ورزند.

احمد میر تصریح کرد  : در شهر زابل ۳۹ محله وجود دارد که از این تعداد ۲۶محله حاشیه نشین هستند و شهرداری با توجه به بضاعت موجود به تنهایی قادر به ارائه خدمات مطلوب به این محلات نیست و باید علاوه بر کمک های دولتی  دیگر دستگاه ها نیز در این امر دخیل شوند.

عضو شورای اسلامی شهر زابل از آماده سازی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری زابل جهت انتقال جمعه بازار به این محل خبر داد و افزود: در صورتی که بحث بیماری کرونا فروکش کند و شرایط مطلوب شود این اقدام صورت خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهرزابل در پایان  با اشاره به آیه ۱۱ سوره مبارکه رعد { در حقیقت‏ خدا حال قومى را تغییر نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند}، گفت: تمام اعضای شورای اسلامی شهر سیستانی و بومی منطقه هستند و هدف و نیت شان آبادانی خاک آبا و اجدادی شان است ، رای مردم حق الناس می باشد و اعضای شورای اسلامی شهر با دل وجان برای رونق و توسعه شهر زابل تلاش و از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد ، لذا مثل همیشه دست یاری و مشارکت در بحث زیباسازی و عمران شهر به سوی شهروندان گرامی دراز می کنیم و از انتقاد به حق و راهکار آن و هرگونه پیشنهاد و ایده ای برای تحقق این مهم استقبال و استفاده خواهیم کرد.

حدود ۱۰ درصد شهروندان در عمران و آبادانی شهر با شهرداری مشارکت دارند

شهردار زابل نیز در این نشست با تبریک روز خبرنگار به اهمیت نقش خبرنگاران و رسانه ها در جامعه پرداخت و اظهار داشت : براساس بانک اطلاعاتی موجود، حدود ۱۰ درصد شهروندان با پرداخت عوارض به شهرداری در رونق و آبادانی شهر مشارکت دارند. در واقع این ۱۰ درصد بار ۹۰ درصد دیگر را بر دوش می کشند.

موسی خمری افزود : میزان بدهی قبلی شهرداری زابل به اشخاص حقیقی و حقوقی و پرسنل حدود ۷۰میلیارد تومان بوده که از این میزان تاکنون بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان پرداخت گردیده  که با توجه به مشکلات مالی و نبود منابع ، پرداخت مابقی این مبلغ  دشوار و نیاز است با کمک مسئولان بودجه و اعتبار لازم  به این امر اختصاص یابد.

شهردار زابل  تملک ۱۳ واحد تجاری و ۲ باب واحد مسکونی  در حاشیه میدان کارگر و تبدیل آن به چهارراه کارگر ، احداث بلوار و مشارکت در روشنایی بلوار شهید نوری و احداث میدان یعقوب لیث طی روزهای آینده در این بلوار  را  که حمایت های ویژه فرماندار شهرستان زابل را در پی داشته است ، از جمله اقدامات شهرداری عنوان کرد و بازسازی  کارخانه آسفالت شهرداری زابل با همکاری و مساعدت سازمان همیاری شهرداریهای استان، با اعتباری حدود یک میلیارد تومان را اقدامی ارزشمند برشمرد و بیان داشت : این توانایی وجود دارد که از ظرفیت این کارخانه بعنوان درآمدی پایدار و فروش آسفالت آن به شهرداریهای حوزه سیستان و دستگاه های مختلف استفاده شود و تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع از معابر شهر پس از بازسازی کارخانه آسفالت گردیده است .

خمری تصریح کرد:  برابر قانون، شهرداریهای شهرهای بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت، از دریافت قیر رایگان و خدمات یارانه ای از جمله خرید ماشین آلات و … محروم هستند و باید هزینه خرید قیر را از درآمد و هزینه جاری خویش پرداخت کنند ، در شمال استان شهرداری زابل تنها شهرداری است که از این امتیاز بهره مند نیست و با توجه به مشارکت  حدود ۱۰ درصدی مردم در پرداخت عوارضات شهرداری ، این موضوع روند آسفالت معابر  و دیگر خدمات را با دشواری روبرو کرده است.

این مقام مسئول یادآور شد : همانگونه که شهرداری در قبال شهروندان وظیفه دارد ،شهروندان نیز در قبال شهرداری باید به تکالیف خود عمل کنند ، از آنجاییکه شهرداری سازمانی غیرانتفاعی و خودگردان است ضرروت دارد شهروندان گرامی با پرداخت به موقع عوارض نقش بسزایی در عمران و آبادانی شهر ایفا کنند.

شهردار زابل همچنین به بیان تشریفات بعمل آمده برای باز پس گیری پارک الغدیر پرداخت و افزود : بعد از گذشت بالغ بر ۱۳ سال با اهتمام ویژه اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری ، پارک الغدیر با حکم قضایی درتاریخ ۷/۵/۹۹ در اختیار شهرداری قرار گرفت  که  مستاجر برای تخلیه و جمع آوری لوازم خویش مهلت دو هفته ای از دادگاه درخواست نموده است که این مهلت در تاریخ ۲۱/۵/۹۹منقضی خواهد شد . در این خصوص  جا دارد از همراهی و حمایت شهروندان ، امام جمعه ، فرماندار ، دادستان و ریاست حوزه قضایی شهرستان زابل تقدیر و تشکر نمود.

خمری با اشاره نقش شهرداری زابل در مقابله با بیماری کووید ۱۹ و گند زدایی و ضد عفونی کردن معابر و ادارات شهرستان زابل، گفت : شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته تاثیری منفی  بر اندک  درآمد شهرداری داشته است به طوری که در ۳ مرحله اعلام تخفیف عوارضات شهرداری، استقبالی از آن  صورت نگرفته است.

شهردار زابل ادامه داد : علاوه بر تاثیر منفی کرونا بر درآمد شهرداری ، تغسیل و بعضا تدفین اموات کرونایی حوزه سیستان توسط شهرداری زابل صورت می گیرد که برای انجام این کار، باید بسته حفاظت فردی و محلول های ضدعفونی و  … به مبلغ حدود ۷۰۰ هزار تومان برای هر نفر خریداری شود ، لذا می طلبد مسئولان گرامی برای حل مشکلات مالی و کمبود منابع اعتباری شهرداری با توجه به مشکلات معیشتی شهروندان و نبود کارخانه و واحدهای تولیدی در شهرستان زابل، در راستای اختصاص بودجه و اعتبارات دولتی به این شهرداری ، بیش از پیش همت گمارند.

برپایه این گزارش شهردار زابل هزینه جمع آوری و دفن یک کیلوگرم زباله را بیش از ۱۰۰ تومان اعلام کرد و خاطر نشان کرد : شهرداری با ناوگان فرسوده و دست خالی  ، روزانه حدود ۷۰ تن زباله(در روزهای عادی)  را جمع آوری می کند و تمام هم و غم خود را به این امر اختصاص داده است و در موازات این موضوع دوره گردها نیز با پاره کردن کیسه های زباله و  پراکنده کردن زباله ها در اطراف مخازن تعبیه شده در سطح شهر ، دشواری کار را دوچندان می کنند که ضرورت دارد برای ساماندهی این افراد که قریب به اتفاق آنها به بیماری اعتیاد مبتلا هستند، دستگاه های متولی چاره اندیشی کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.