×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خطبه های نمازجمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ در آستانه عید سعید غدیرخم و روز خبرنگار، به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل، و با حضور اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه اقامه شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ امام جمعه شهرستان زابل پس از توصیه و سفارش به رعایت تقوا و حدود الهی بیان در ادامه بحث های اخلاقی هفته های اخیر به اهمیت صله ارحام پرداخت و ضمن تبریک عید سعید غدیر به عموم شیعیان و دوستداران حضرت امیرالمؤمنین(ع) گفت:
در دین مبین اسلام بر صله رحم تاکید فراوان شده‌است، در این شرایط استثنائی که امکان دید و بازدیدهای حضوری وجود ندارد، خود را مکلف بدانیم مرتبا ولو مختصر با وابستگان و والدین خود به صورتی تلفنی ارتباط برقرار نمائیم و جویای احوال همدیگر باشیم و کمک و دستگیری از خویشاوندان، و راه اندازی رزمایش مواسات درون فامیلی در این ایام می‌بایست، در سرلوحه کارها باشد. البته اولویت در بخشش به خویشاوندان مربوط به اموال شخصی است، نه بیت المال.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به روز خبرنگار و سالروز عروج ملکوتی شهید صارمی، به رسالت سنگینی که خبرنگاران برعهده دارند، پرداخت و گفت: سالروز عروج ملکوتی شهید صارمی را گرامی می‌داریم. کار خبرنگار، نگارش خبر، بیان مشکلات، آسیب‌های اجتماعی، مشکلات اقتصادی و معیشتی و بیان فرصت‌ها است، اما به روشی که تاثیر اجتماعی داشته باشد. 
وی همچنین تاکید کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران چشمان تیزبین و حنجره رسای جامعه هستند، اگر رسانه و کار خبرنگاری در جامعه قوی باشد، جامعه رو به رشد می‌رود.
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا با برشمردن گوشه ای از وظایف خبرنگاران گفت: تقوا در کار ، شجاعت، رعایت اخلاق حرفه‌ای، ترجیح حق مردم به منافع شخصی، دلسوزی، از وظایف و شاخصه‌های بارز یک خبرنگار متعهد است، یک خبرنگار انقلابی خود را سرباز نظام در عرصه رسانه می‌داند، خبرنگاران در میدان رسانه باید همچون حاج قاسم سلیمانی تاکتیک‌های دشمن را خنثی کنند و شجاع و متعهد باشند، طوری که دشمن از شنیدن نام آنها برخود بلرزد.
امام جمعه شهرستان زابل ضمن تقدیر از سعی و تلاش اصحاب رسانه که با انعکاس موضوعات در جهت نشر مضامین تریبون نمازجمعه همکاری می‌کنند تصریح کرد: از اصحاب رسانه و خبرنگاران منطقه که در این چند سال خوش درخشیدند و همچنین از صدا و سیما به جهت زحماتی که در ایام کرونا متحمل شدند، و در کنار تیم درمان و مدافعان سلامت، رسالت فرهنگ سازی را برعهده داشتند، تشکر می‌کنم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی زابل ضمن یاد اولین خبرنگار شهید مدافع حرم، شهید محسن خزائی یادی هم از سایر خبرنگاران شهید است۴ سرزمین، مخصوصا خبرنگاران شهید ‌محسن خزائی، شهید محسن ذوالفقاری، و شهید منصور برخوردار را گرامی می‌داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.