×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در مرحله نخست توزیع رایگان واکسن آنفلوآنزا، اولویت با افراد پر خطر از جمله مادران باردار، بیماران سرطانی، پیوندی، دیالیزی ها، تالاسمی، هموفیلی، معلولان بهزیستی و زندانیان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سیستان پرس؛ نشست اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با مدیران خبرگزاری های فعال در استان سیستان و بلوچستان شامگاه دوشنبه ۸ مهرماه با هدف تبیین برنامه های مربوط به مرحله نخست توزیع واکسن آنفولانزا ویژه افراد و گروه های در معرض خطر در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این نشست با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا قادر به ایجاد ایمنی ۱۰۰% در مقابل بیماری انفلوآنزا نیست، گفت: در مرحله نخست توزیع واکسن، اولویت برای افراد پر خطر است و سایر افراد در مرحله بعد قرار می گیرند که اطلاع رسانی خواهد شد.

سید محمد هاشمی شهری افزود: مادران باردار، بیماران سرطانی،  پیوندی، دیالیزی ها، تالاسمی، هموفیلی، معلولان بهزیستی و زندانیان بر اساس زمانبندی اولین گروهی هستند که به صورت رایگان این واکسن در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بیماران مزمن و سایر افراد جامعه در مرحله دوم توزیع، واکسن را از داروخانه ها با نرخ مصوب دریافت خواهند کرد که  زمان آن اطلاع رسانی خواهد شد.

این مسؤول تاکید کرد: واکسن آنفلو آنزا هیچ نوع ایمنی در برابر انواع سرماخوردگی، انواع دیگر آنفلوآنزا و همچنین بیماری کرونا ایجاد نمی کند.

هاشمی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان نیز گفت: میزان مرگ و میر در زمینه بیماری کرونا در این استان به نسبت کشور، دو درصد کمتر است.

نگرانی از موج بعدی کرونا در زاهدان وجود ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: خیز سوم کرونا در کشور بالا گرفته و آمار تعدادی که در سنین پایین به این بیماری مبتلا می شوند در حال افزایش است و این نشان می دهد واگیری در جامعه زیاد شده است.

این مسؤول افزود: ۳ دانشگاه در سیستان و بلوچستان بیماری کرونا را مدیریت میکنند که در ارزیابی وزارت بهداشت نیز مشخص شد جزو بیمارستان های خوب و مطلوب بوده ایم و میزان رضایت نسبی مردم را به دنبال داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه به میزان کافی وسایل حفاظت شخصی برای پرسنل و کادر بهداشت و درمان در استان موجود است گفت: نگرانی از موج بعدی کرونا در زاهدان وجود ندارد و همکاران ما همچنان آمادگی لازم را دارند.

هاشمی با بیان اینک نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و پیشگیری از شیوع کرونا در جامعه بسیار موثر بوده است، گفت: همچنان نیازمند تعامل و همکاری رسانه با کادر بهداشت و درمان هستیم تا مردم استفاده از وسایل حفاظت شخصی را بیشتر جدی گرفته و مراقبت های بیشتری داشته باشند.

وی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه در حال کاهش است که با توجه به همزمانی شیوع بیماری آنفلوآنزا زنگ خطر محسوب می شود و لازم است مردم آگاهی بیشتر در این زمینه پیدا کنند.

هاشمی شهری بیان کرد: از ابتدای بحران کرونا تاکنون ۱۴ هزار و ۴۱۵ نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند و ۶۳۶ نفر از هم استانی ها نیز بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.