×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید شوشتری قبل از دوران جنگ نیز در همه صحنه ها حضور داشت، همیشه این سه عنصر وحدت، خدمت و امنیت در وجود شهید شوشتری بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس، یازدهمین یادواره شهدای وحدت استان سیستان و بلوچستان، با حضور خانوادههای معظم شهدای وحدت، مدیران و مسئولین استانی، معتمدین، ریش سفیدان، و سران طوایف و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و اعضاء مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی صبح چهارشنبه ۲۳ مهرماه در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

در این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی سه عنصر وحدت، خدمت و امنیت را از خصایص وجودی شهید شوشتری حتی قبل از سالهای دفاع مقدس برشمرد و افزود: ایشان زمانی که در خراسان هم فعال بودند مانند یک رزمنده فعال و پویا و دغدغه مند بودند. امروز اگر دشمنان ما از اینکه در بعد دفاعی و امنیتی به این کشور نمیتوانند آسیب برسانند، ناامید هستند، بخاطر اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و وجود فرماندهانی مانند شهید شوشتری است، که تمام عمر و وقت خود را وقف مردم کرده اند.

قالیباف با بیان اینکه سردار شوشتری قافله سالار شهدای خراسان است، گفت: شهید محمد زاده در شجاعت  مدیریت و افتادگی و ارتباط از فرمانده هان کم نظیری بود که بعد از جنگ وی را شناختم. روحیه شجاعت از ویژگی های بارز وی است، او از مدیریت ستادی به مدیریت میدانی آمد و فرمانده گردانی را تا پایان جنگ رها نکرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی، امنیت و آرامش امروز مملکت را مدیون فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و گفت: انصافا این فرهنگ بسیجی و برادری و اینکه هیچ فرقی بین مذاهب و اقوام نگذاریم، بسیار ارزشمند است چرا که قبل از همه اینها ما بفکر عزت اسلام و مسلمین هستیم، ما تلاش می کنیم آرامش و آسایش برای مردم ایران عزیز در هر نقطه فراهم باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما امروز در بین مردم صبور و نجیب استان سیستان و بلوچستان مانند سالهای دفاع مقدس و با روحیه شهدایی چون شهید قاسم سلیمانی فعالیت میکنیم: امروز وظیفه یکایک ما در هر جایی که هستیم رسیدگی به مناطق محروم و دور دست است، ما با همه وجودمان در خدمت مردم هستیم و تلاش می کنیم در مجلس شورای اسلامی اولویت ما چه برای برنامه پنج ساله هفتم و چه سال اینده توجه به مناطق محروم و افراد مستضعف است  به انهایی که همه مدیونشان هستیم و این استان یکی از استانهایی است که باید به آن توجه شود.

وی تاکید کرد: پذیرفته نیست که ۵۰۰ هزار نفر در این استان از مشکل اب اشامیدنی رنج ببرند و یا دچار مشکلات سلامت باشند.

قالیباف ضمن تاکید بر توجه خاص به مسائل فرهنگی و اوقات فراغت در این استان افزود: آب و راه و سلامت و جاده مهم است اما توجه به مسائل فرهنگی و اوقات فراغت نیز به همان اندازه مهم است.

وی اضافه کرد: این استان ظرفیت های زیادی دارد که مغفول واقع شده است  حتما در همین سال و در بودجه سال اینده برای بخشی از مشکلاتی که باید به سرعت به ان توجه کنیم به این استان توجه خواهیم داشت. و سایر موارد که زمانبر است و اعتبارات بیشتر میخواهد؛ مانند جاده، بندر و فرودگاه برنامه ریزی خواهیم کرد و با اولویت مدنظر است، ما در مجلس شورای اسلامی هم در حوزه قانون گذاری و هم در حوزه نظارت بر اجرا به مسائل این استان توجه داریم.

قالیباف در پایان گفت : در بخش آموزش و پرورش و مرز و بازارچه ها نیز این استان در اولویت خواهد بود تا مرزنشینان بتوانند بهتر ارتزاق کنند و مرزداران بهتری باشند، ما راه حل مشکلات اقتصادی کشور را اتکا به توان داخلی میدانیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.