×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان گفت : استان سیستان و بلوچستان در حال حاضر نیاز به احداث ۱۲ هزار کلاس درس جدید دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس : رضا سرحدی نیا روز پنجشنبه (۹۹/۷/۲۴) در سفر به شهرستان زابل و نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار داشت : ۶ هزار کلاس درس در استان نیاز به تخریب دارد و ۶ هزار کلاس دیگر نیز باید ساخته شود که جمعا ۱۲ هزار کلاس درس در استان سیستان و بلوچستان برای جمعیت دانش آموزی فعلی می بایست احداث گردد.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان به انتشار کلیپ محرومیت دانش آموزان روستای گواتامک شهرستان خاش در فضای مجازی اشاره کرد و یاد آور شد :سیستان و بلوچستان در شاخص های آموزشی محروم ترین استان کشور است و روستاهای فراوانی مشابه روستای گواتامک در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به اجتناب از نگاه احساسی در حل مشکلات و کمبوده های آموزشی سیستان و بلوچستان ، به رویکرد و مشارکت خیران مدرسه ساز برای ساخت مدارس پرداخت و تصریح کرد : هر خیری که برای ساخت مدرسه قدم بردارد سازمان نوسازی و تجهیز مدارس نیز با وی مشارکت می‌کند.

سرحدی نیا افزود: در کنار تمامی مشکلات و سختی ها ۱۰۰۰ کلاس درس بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال در سراسر این استان به بهره‌برداری می رسد.

این مقام مسئول با تقدیر از تلاش دولت در ساخت مدارس گفت: در سال‌های اخیر میزان اعتبارات مصوب پروژه‌های مشارکتی نیز رشد بسیار خوبی داشته به طوریکه از ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به بیش‌از سه هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده است.

سرحدی نیا ادامه داد: همچنین میزان مشارکت خیران در سال ۹۰ درامر مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان ۲۶ میلیارد ریال تعهد بوده که رتبه ۲۸ کشور را داشتیم که در حال حاضر این عدد افزون ‌بر ۹۵۰ میلیارد ریال و به رتبه سوم کشوری رسیده است.

مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان به بیان اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح حذف سیستم های گرمایشی سنتی و قدیمی از مدارس استان پرداخت و خاطر نشان کرد : سال گذشته اتفاق بسیار خوبی در حوزه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس رخ داده و آن رشد بی‌سابقه اعتبارات این طرح بوده است و در منطقه سیستان نیز آموزش و پرورش استان خراسان رضوی به عنوان استان معین در حال انجام اقدامات لازم برای استاندارد سازی سیستم های برودتی و حرارتی مدارس این منطقه می باشد.

سرحدی نیا میزان همراهی مردم استان در پویش ملی خیری ساختن مدرسه (آجر به آجر ) را کم رنگ برشمرد و از مردم سخاوتمند استان سیستان و بلوچستان درخواست نمود با ورود به سامانه ajorbajor.ir و یا کد دستوری *۲۴# در این امر حسنه که اجر وثواب آن کمتر از ساختن مسجد نیست به هر مقدار که بضاعت آنها ایجاب می کند مشارکت نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.