×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

یارانه معیشتی آبان ماه واریز شد / اعلام حداقل یارانه دریافتی یک خانوار

یارانه معیشتی آبان ماه در اولین دقایق امروز یکشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد، لازم به ذکر است، یارانه دیگری تحت عنوان یارانه خرید کالاهای اساسی از ماه جاری اجرایی می‌شود، در ابتدا تصمیم بر این بود با شروع نیمه دوم سال و در اول مهرماه یارانه جدید واریز شود چند روزی هم صحبت از این بود که مبلغ یارانه مهر و آبان در ابتدای آبان به حساب سرپرستان خانوارها واریز می شود. اما نه تنها یارانه مهرماه، بلکه یارانه آبان ماه، هم واریز نشد. حال همه چشم دوخته اند، که آیا در ابتدای آذر ماه یارانه حمایتی کالاهای اساسی را دریافت خواهندکرد.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری سیستان پرس، یارانه معیشتی بنزین یک ساله شد و دوازدهمین مرحله یارانه آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز ‌شد.

مبلغ این یارانه برای خانوار تک نفره، ۵۵ هزار تومان؛ خانوار دو نفره، ۱۰۳ هزار تومان؛ خانوار سه نفره، ۱۳۸ هزار تومان؛ خانوار چهار نفره، ۱۷۲ هزار تومان و خانوار پنج نفره، ۲۰۵ هزار تومان است.

پرداخت این یارانه با گران شدن بنزین در آبان ماه سال گذشته آغاز و اولین نوبت آن در آذرماه ۱۳۹۸ پرداخت شد.

از آنجایی که از یک سو طبق اعلام مجلس شورای اسلامی قرار بود این طرح از ابتدای مهرماه اجرا شود و باید نهایتا ظرف مدت حداکثر یک ماه اجرایی میشد، چیزی که در بوته حرف و حدیث باقی مانده است و کمتر کسی به اجرای آن امیدوار است.

گفته میشود، طی این طرح باید برای یک خانواده پنج نفره تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به عنوان یارانه کالایی پرداخت می‌شود.

یک خانواده پنج نفره عادی کشور ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین، ۳۰۰ هزار تومان یارانه خرید کالاهای اساسی و ۲۲۷ هزار تومان یارانه نقدی دریافت خواهد کرد که در مجموع ۷۳۲ هزار تومان برآورد می‌شود.

خانوار پنج نفره تحت پوشش نهادهای حمایتی، ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین، ۶۰۰ هزار تومان یارانه خرید کالاهای اساسی و ۶۱۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت خواهند کرد که در مجموع یک میلیون و ۴۱۵ هزار تومان می‌شود.

میزان یارانه نقدی برای این گروه از خانوارها در سال جاری ۱۲۲ هزار تومان تصویب شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.