×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

بررسی حق آبه مرزی ایران در کمیته امنیت آب، جهت ساماندهی و بهره‌مندی از منابع آبی هیرمند در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور وزیر نیرو به منظور بررسی موضوع حق آبه مرزی ایران و افغانستان، برگزار شد.

این جلسه با محوریت بررسی چالش‌ها و راهکار‌های حق آبه مرزی ایران و افغانستان تحت عنوان «افغانستان، رودخانه مرزی هیرمند و بند کمال خان» برگزار شده است.

در این نشست، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس و مدیر کل امور بین‌الملل مجلس همراه با دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس حضور داشتند.

در این نشست مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی با تصریح بر رعایت مفاد معاهدات رسمی تصریح کرد:
فلات مرکزی وسیستان بلوچستان از جمله مناطقی هستند که با مشکل کم آبی و کمبود بارش مواجه هستند.
این جلسه جهت بررسی مشکلات استان سیستان بلوچستان تشکیل شد و مقرر گردید، کمیته امنیت آب کمیسیون نیز راهکارهای مختلف را برای حل مشکلات آبی این استان و از بین بردن کانون های ریزگرد و جلوگیری از تبخیر منابع آب جمع آوری کرده و در جلسات بعدی مطرح کند.

همچنین دکتر حبیب اله دهمرده نماینده زابل نیز در خصوص جلسه امروز تصریح کرد: بهره‌گیری از حقابه هیرمند نیازمند تفاهم ۲ کشور همسایه ایران و افغانستان است، رفع موانع در این زمینه مطالبه اصلی مردم سیستان و بلوچستان است که در جلسه کمیسیون امنیت ملی مطرح شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.