×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

احمدعلی موهبتی روز شنبه درنشست کارویژه مرز سیستان و بلوچستان اظهارداشت: پایانه‌های مرزی فرصتی است تا همه فعالان اقتصادی بتوانند از ظرفیت این پایانه‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه پایانه‌های صادراتی باید برای ساکنان منفعت بدنبال داشته باشد؛ افزود: اگر امتیازات داده شده در این خصوص تسهیل کننده نباشد حتما باید باطل شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مرز ریمدان در هفته‌های گذشته راه‌اندازی شده و بزودی مرز پیشین نیز راه اندازی می‌شود؛ ادامه داد: مرز کوهک، گمشاد و همچنین مرز هوایی چابهار به زابل به جهت ضرورتی که برای بحث‌های توسعه وجود دارد، راه اندازی خواهند شد.

وی بیان کرد: تصمیمات و اقدامات حوزه مرز باید از سوء استفاده افراد سودجو، جلوگیری کند و برای مرزنشینان منافع و معافیت‌های متفاوتی دیده شود.

موهبتی افزود: تغییر نگاه انسدادی به نگاه توسعه‌ای در سیستان و بلوچستان یکی از اتفاقات خوب در استان است که امیدوارم این رویکرد تقویت و ادامه یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: پایانه‌های صادراتی بر اساس اهلیت سرمایه گذار به صورت فراخوان واگذار خواهد شد.

ماندانا زنگنه اظهارداشت: با پیگیری‌های انجام شده توسط نهادهای متولی، بویژه سازمان صمت، خوشبختانه منطقه ویژه میرجاوه در شورای پژوهشی مطرح شده که زمینه اجرایی شدن این طرح را فراهم می‌کند.

وی افزود: در مورد منطقه ویژه اقتصادی رامشار هم اصلاح محدوده انجام شده و اقدامات لازم برای شروع عملیات اجرایی را انجام دادیم که از این هفته عملیات اجرایی آن انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با وجود شیوع کرونا، مرزهای اقتصادی این استان فعال بودند که این نشان دهنده ظرفیت بسیار خوب تجارت و مبادلات مرزی با دو کشور افغانستان و پاکستان است.

وی با اشاره به اینکه افغانستان پنجمین شریک تجاری ایران و پاکستان به عنوان تنها کشور هم مرز سیستان و بلوچستان است؛ افزود: برای رسیدن به اهدافی که‌ در ارتباط با تجارت با این ۲ کشور داریم تلاش می‌کنیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ۱۳۸ نماینده از استان‌های مرزی در مجلس حضور دارند که این یک قدرت بزرگی است و باید اقدامات جدی انجام و موانع و مشکلات مشخص شود چرا که برخی موانع از جانب خود ما ایجاد می‌شود و بخشی از جانب کشورهای همسایه است.

فداحسین مالکی اظهارداشت: قوانین مزاحم، تعارض قوانین و همه موارد را به وزارتخانه‌های مربوط اعلام کردیم تا روان‌سازی در سطح کشور فراهم شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.