×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

امام جمعه شهرستان زابل گفت : قانون اساسی بر اساس اسلام نوشته شده و هر کشوری قانون اساسی خودش را دارد و این اجماع یک حجت است.برخی جریانات به اسم اهل سنت مبانی اصلی انقلاب اسلامی را که بر پایه فقه اسلامی شکل گرفته است  مورد هدف قرار داده‌اند.

 

به گزارش رسانه خبری تحلیلی سیستان پرس: حجت الاسلام و المسلمین عزیزی در دیدار با اصحاب رسانه حوزه سیستان که شامگاه شنبه ۲ اسفندماه صورت پذیرفت بیان داشت : خبرنگاران اول چشم و بعد زبانند و هماهنگی بین این دو، ازجایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اصحاب رسانه باید درحوزه اخلاق، صداقت و امانت‌داری را مقدم بر چیزهای دیگربدانند چرا که این دو موضوع عیار رسانه را تعیین می‌کنند.

امام جمعه شهرستان زابل افزود: دیدگاه‌ها و نگاه‌ها هرچه مثبت‌ترباشد کارها بهتر و راحت‌تر پیش خواهد رفت، ضمن اینکه اگر کم‌کاری، کوتاهی و نارسائی اتفاق افتاد، باید عنوان شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عزیزی به دغدغه اصلی مردم اسیستان در خصوص انتقال آب از دریای عمان اشاره کرد و بیان داشت : ما در کنار اقیانوس هند و دریای عمان زندگی می‌کنیم و باید تمام تلاش‌ها معطوف به انتقال آب از دریای عمان به سیستان به قید فوریت آن‌هم به عنوان یک خواسته عمومی و مطالبه فوری تبدیل گردد، چرا که سیستان دارالولایه بدون آب می‌میرد.

 

وی با اشاره به ورود رسانه‌ها هنگامی‌که دریاچه ارومیه رو به خشک شدن بود، افزود: فشار رسانه‌ها باعث شد تا کمیته‌ها و کمیسیون‌های قوی برای احیای دریاچه ارومیه تشکیل شود پس هرجا صاحبان قلم و رسانه‌ها با نگاه تیزبینانه و کارشناسی شده به مسئله‌ای ورود کردند قطعا نتیجه بخش بوده است، اکنون چرا اتفاق فرخنده‌ای که برای احیای دریاچه ارومیه افتاد برای هامون بزرگ که هفتمین تالاب بین المللی آب شرین دنیاست نیفتد.

 

امام جمعه زابل گفت: هامون وقتی خشک شد زندگی هزاران بهره بردار بخش کشاورزی، صیادان و دامداران راتحت تاثیر قرار داد و خشکی آن باعث شد تا سلامت مردم در منطقه سیستان به واسطه گردوغبارحاصل از خشکی تالاب و طوفان‌ها به خطر بیفتد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی، افزود: هامون باید حیات داشته باشد و باید آب به هامون بیاید حالا از هر کجا که می‌شود باید آن‌ را تامین کنند، چه اشکالی دارد که آب بصورت ویژه برای هامون خریداری شود، از آن‌طرف دولت افغانستان از ما باید برق، گاز، بنزین و…، بگیرد از طرفی ۵۰۰ کامیون از افغانستان از مرزهای ما تردد می‌کنند، این درحالیست که می‌شود همه چیز به شکل حساب شده ارزیابی گردد و برای آن تصمیم‌ درست گرفته شود.

 

وی اضافه کرد: اگر هامون زنده شود سیستان نفس می‌کشد و بهشت خواهد شد، دربحث احیای تالاب هامون باید همه با دلسوزی به شیوه مادرانه ورود کنند، باید نسبت به این موضوع تعصب خاصی داشته باشند تا نتیجه درست حاصل شود.

 

امام جمعه زابل با اشاره به طرح بزرگ ۴۶ هزارهکتاری آبیاری اراضی منطقه سیستان، گفت: برای این طرح زحمات بسیارزیادی کشیده شده و اگرآب نباشد طرح به این بزرگی عملا هیچ ثمری نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام عزیزی افزود: ما در کنار اقیانوس هند و دریای عمان زندگی می‌کنیم و باید تمام تلاش‌ها معطوف به انتقال آب از دریای عمان به سیستان به قید فوریت آن‌هم به عنوان یک خواسته عمومی و مطالبه فوری تبدیل گردد، چرا که سیستان دارالولایه بدون آب می‌میرد.

 

وی با اشاره به خطبه‌های اخیر نمازجمعه زابل افزود: اهل سنت برای ما عزیز هستند و به هیچ وجه در خطبه‌های نماز جمعه به این عزیزان توهین نشده و در خطبه‌ها چند سوال پرسیده شد و انتظار پاسخ به این سوالها را داریم.

 

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: قانون اساسی بر اساس اسلام نوشته شده و هر کشوری قانون اساسی خودش را دارد و این اجماع یک حجت است.

 

وی تصریح کرد: برخی از جریانات به اسم اهل سنت مبانی اصلی انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار داده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.