×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سیستان پرس: مجتبی میرحسینی اظهار کرد مطابق اعلام ستاد ملی کرونا، سفر به استان‌های زرد و آبی بلامانع اعلام شده، بنابراین ستاد اجرایی خدمات سفر استان سیستان و بلوچستان برای برنامه ریزی و مدیریت سفرها تشکیل شد.

وی گفت: با کمیته‌بندی‌های انجام‌شده مطابق دستورالعمل ستاد اجرایی خدمات سفر طرح نوروز ۱۴۰۰ سعی در کنترل سفرها و انجام سفرهای ایمن و مسئولانه شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: تشدید نظارت‌ها از اولویت‌های فعالیت‌ها در نوروز ۱۴۰۰ است هم بازدیدهای تیم‌های نظارت اداره‌کل در مرکز و شهرستان‌ها و هم نظارت‌های تلفیقی با همکاری سایر دستگاه‌ها در حال انجام است.

وی گفت: باید با بهبود شرایط خدمات‌رسانی به مسافران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کمک کنیم تا زنجیره اطمینان در سفرها با اعتمادسازی بیشتر برای مردم شکل بگیرد.

میرحسینی بیان کرد: علاوه بر پروتکل‌های بهداشتی، نظارت لازم بر عدم افزایش قیمت‌ها نیز در دستور کار بود و هیچ گونه افزایش قیمتی در نوروز ۱۴۰۰ به تاسیسات گردشگری ابلاغ نشده بود

وی گفت: در ایام نوروز ۵۰ درصد مسافران و گردشگران در هتل‌ها، ۲۷ درصد در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ۲۳ درصد در مهمانپذیرها و مجتمع‌های گردشگری حضور داشتند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: پروژه‌های زیرساختی متعددی در سطح استان در حال اجراست و با همکاری بین بخشی، تلاش‌ها برای تامین زیرساخت‌ها و افزایش رفاه گردشگران و ارتقاء کیفیت خدمات ادامه دارد.

وی گفت:  تاثیر ویروس کرونا بر صنعت گردشگری به ویژه در استان سیستان و بلوچستان در طول سال گذشته بسیار عمیق بود به طوری که کسب و کارهای این بخش دچار خسارت‌های زیادی شدند اما نگاه فعلی در جهان شروع دوباره گردشگری است و احیاء مجدد این صنعت با انجام فراگیر واکسیناسیون مسیر پایدار خود را طی خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.