×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

استاندار سیستان و بلوچستان:
نقش‌آفرینی بیشتری در حوزه مراقبت و مدیریت ویروس کرونا لازم است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تقریباً قبل از عید و روزهای آغازین سال پیش از پیک چهارم پیش‌بینی شده بود با توجه به شرایط موجود، خرداد و تیر بسیار بدی را در استان پیش‌رو خواهیم داشت از اینرو باید نقش‌آفرینی ببشتری در حوزه مراقبت و مدیریت ویروس کرونا وجود داشته باشد.

احمدعلی موهبتی امروز شنبه در ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: موضوعات مطروحه در رابطه با مدیریت کرونا در سیستان و بلوچستان همچون سایر استان‌ها است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مطروحه در مدیریت ویروس کرونا امتحانات و آزمون‌هایی است که برگزار خواهد شد افزود: با این تفاوت که سایر مناطق کشور امکانات بهتری در حوزه تجهیزات، ساختمان‌ها، تهویه و سایر موضوعات دارند. 

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مدیریت ویروس کرونا در حوزه ترددهای بیرونی و داخلی گفت: ترددهایی بیرونی که در حوزه مرزی این استان وجود دارد با تمام نقاط کشور متفاوت است همچنین در مورد ترددهای داخلی با توجه به اینکه حجم سنگینی از پروژه‌های عمرانی توسط پیمانکاران خارج از استان انجام می‌شود نگرانی‌هایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه نگرانی دیگر در رابطه با مدیریت ویروس کرونا رفت و آمد غیرقانونی ناشی از قاچاق سوخت و انسان است تصریح کرد: روزانه بیش از ۲۰ تا ۳۰ هزار ماشین یعنی چیزی حدود ۵۰ یا ۶۰ هزار نفر از مرزها عبور می کنند و نظارت کاملی بر آنان نیست.

موهبتی با بیان اینکه در مرز میلک، میرجاوه و سایر مبادی رسمی مرزی مجموعه علوم پزشکی برای نظارت و مدیریت ویروس کرونا اقدامات خوبی انجام شده که قابل تقدیر است ادامه داد: در واقع با وجود کمبود امکانات و نبود پشتیبانی‌ها از این مجموعه رضایت داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز در این نشست گفت: ویروس کرونا به شدت در جامعه در حال چرخش بوده و بعد از عید سعید فطر سرعت انتشار این ویروس در استان بیشتر شده است.

سیدمحمد هاشمی‌شهری با بیان اینکه در هفته نخست واکسیناسیون کادر اداری و درمانی، دانشجویانی که با بیماران سر و کار داشته و به بخش‌های بیماران کرونایی رفت و آمد می کردند واکسن کرونا را دریافت کردند افزود: سیستان و بلوچستان از پیک چهارم کرونا خارج نشده‌، البته روند نزولی شدیدی هم در این رابطه نداریم بنابراین همگان باید نسبت به مراقبت‌های بهداشتی تلاش بیشتری داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.