×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سیدحسین قدس نیا

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر در تامین و پشتیبانی واکسن مشکل نداریم اما باید در دو حوزه افزایش رعایت دستورالعمل‌ها و فرهنگ‌سازی برای مشارکت مردم در انجام واکسیناسیون تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس؛ حسین مدرس خیابانی “استاندار” در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا که صبح امروز شنبه ۲۷ شهریورماه، در استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: در حال حاضر به لحاظ تامین و پشتیبانی واکسن کرونا در شرایط خوبی هستیم اما باید در دو حوزه کنترل بیماری با افزایش رعایت پروتکل‌ها و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی واکسیناسیون و پیشگیری از وقوع موج ششم تلاش کنیم که در این راستا صدا و سیما، رسانه‌ها و فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نقش فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی پررنگی را ایفا نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شیوع موج ششم بیماری کرونا در آینده متصور است باید اقدامات پیشگیرانه لازم را مد نظر قرار داده شود و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان نیز برای پیشگیری از شیوع موج ششم، دستورالعمل اجرایی مناسب تدوین نمایند.

رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا ادامه داد: در این راستا نباید فرصت ها را از دست دهیم چرا که اگر هر موضوعی به موقع و در جای درست حل شود از تبدیل آن به بحران ‌پیشگیری می‌شود.

مدرس خیابانی با تاکید بر تشکیل منظم ستاد‌های شهرستانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا؛ بیان داشت: فرمانداران ضمن نظارت و هماهنگی برای تشدید انجام واکسیناسیون و اجرای طرح شهید سلیمانی، باید در حوزه مقابله با بیماری کرونا سه شاخص آماری ابتلا، مرگ و میر و واکسیناسیون شهرستان مربوطه را در مقاطع روزانه، هفتگی، ماهانه و تجمعی تهیه و ارایه دهند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شود زیرساخت واکسیناسیون از ۸ هزار نفر در روز به ۱۵ هزار نفر افزایش یابد؛ گفت: بر اساس اعلام رییس دانشگاه‌علوم‌پزشکی زاهدان، واکسیناسیون افراد ۱۸ سال در استان‌ پس از ثبت نام در سامانه مربوطه آغاز شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۱ نفر با علایم بیماری کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند؛ گفت: تعداد بستگی‌های مثبت بیماری کرونا ۶۸ نفر می‌باشد که از این تعداد ۴۲ نفر مربوط به حوزه دانشگاه زاهدان، ۸نفر مربوط به حوزه دانشگاه زابل و ۱۸نفر مربوط به حوزه دانشگاه ایرانشهر می باشد.

دکتر هاشمی شهری افزود: طی ۲۴ساعت گذشته ۷۷نفر به صورت سرپایی در استان مورد معاینه قرار گرفته و طی روز گذشته تعداد ۴نفر فوت شدند که تست کرونای ۲نفر آنان مثبت بوده است.

سردار شفاهی فرمانده سپاه سلمان استان نیز در این جلسه ضمن تشریح اقدامات گروه‌های بسیجی و جهادی استان از استمرار اجرای طرح شهید سلیمانی و تولید و توزیع ماسک رایگان بین اقشار نیازمند استان خبر داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.