×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان زابل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیستان پرس، ضمن معرفی طرح هدفمند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی گفت: در طرح هدفمند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی، به هر یک از متقاضیان واجد شرایط مبلغ یک میلیارد ریال وام‌ قرض‌الحسنه با سود ۴٪ و بازپرداخت دراز مدت پرداخت می‌شود. و برای این موضوع مبلغ ۳۱۰ میلیارد ریال فقط به شعبه زابل اختصاص داده شده است. که امیدواریم با این اعتبار، مقدمات اشتغالزایی حدود ۳۵۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی شهرستان زابل فراهم شود.

احمد لواسانی با بیان اینکه؛ پرداخت طرح تسهیلات اشتغالزایی امداد شامل چند گروه می‌شود؛ خاطرنشان کرد: ۷۰٪ تسهیلات اشتغال ویژه مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش آنان می‌باشد. که تشریفات قانونی در مورد ۱۰٪ از سرجمع این اعتبارات، جهت زنان سرپرست خانواری که مشکل ضمانت دارند، ‌از طریق کمیته امداد امام خمینی انجام می‌شود. گروه دوم فرزندان ذکور هم‌سفره مددجویان هستند که،همراه مددجویان تحت حمایت امداد زندگی۳۵۰ می‌کنند، و ۱۰٪ اعتبارات تسهیلات طرح اشتغالزایی شامل این گروه می‌شود، و چنانچه درصدد ایجاد شغل و یا حرفه‌ای باشند می‌توانند تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات اشتغال با سود بانکی ۴٪ دریافت نمایند. نوعروسان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، و شوهرانشان و زنان مطلقه خودسرپرست تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی نیز اگر بخواهند شغل مناسبی برای خود ایجاد کنند، می‌توانند از تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد بهره‌برداری نمایند. ۱۰٪ از تسهیلات اشتغالزایی نیز به صورت موردی به نیازمندان خارج از شمول تحت پوشش کمیته امداد تعلق دارد، که با معرفی مؤسسات نیکوکاری شناسایی و به معاونت اشتغالزایی امداد معرفی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: به متقاضیان واجد شرایط گروه اول علاوه بر تسهیلات اشتغالزایی بانک‌های عامل مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال نیز از سوی صندوق اشتغال کمیته امداد امام خمینی پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان زابل خاطرنشان کرد: همراه با اعتبار فوق، اعتبارات واحدها و شاخه‌های سایر شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان، از جمله زهک هیرمند هامون نیمروز بنجار و شهرک علی اکبر به صورت مستقل اعلام گردیده‌است.

وی یکی از اقدامات مناسب در ارائه خدمات به جامعه هدف و نیز رسالت مهم خادمان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را ارائه تسهیلات اشتغال و کاریابی و توانمندسازی و خوداتکایی این عزیزان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در سال جاری تسهیلات اشتغال کمیته امداد از ۵۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته‌است، و مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش آنان علاوه بر این مبلغ، می‌توانند از ۳۰ میلیون تومان اعتبارات ویژه صندوق اشتغال کمیته امداد نیز استفاده نمایند.

رئیس کمیته امداد شهرستان زابل تصریح کرد: مطابق مطالعات به عمل آمده پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال حدود ۵۰۰ فرصت شغلی، از محل تسهیلات ارزان قیمت و راهوران شغلی و مؤسسات کاریابی برای جامعه هدف این نهاد ایجاد کنیم.

لواسانی در ادامه افزود: خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در منطقه سیستان علاقه‌مند به دریافت تسهیلات اشتغالزائی و نیل به سوی خودکفایی و خوداتکائی هستند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه تسهیلات اشتغال‌زائی از محل ردیف‌های بودجه عمومی کشور در مردادماه ابلاغ شده‌است، که طی همین مدت محدود، رقم قابل توجهی از تسهیلات ارزان قیمت اشتغال را به جامعه هدف کمیته امداد پرداخت کرده‌ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان زابل با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق راه‌اندازی کسب و کارهای خرد و خانگی جدید در شهر و روستاها، افزود: آموزش‌های مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی شغلی یکی دیگر از اهداف معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد است که با توجه به تنوع طرح‌های اشتغال مددجویان روستایی، هر ساله چندین دوره کارآموزی کوتاه مدت به همین منظور ایجاد می‌شود.

وی با توجه به شرایط فعلی جامعه مشارکت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد به فعالیت در زمینه دامپروری و تولید گوشت قرمز و سفید و لبنیات تحسین برانگیز خواند و گفت: مددجویان کمیته امداد، بخش عمده‌ای از دام سبک و سنگین در در منطقه را در اختیار دارند و هرساله هزاران راس دام سبک و سنگین پرورش و به بازار مصرف عرضه می‌کنند.
وی همچنین با اشاره به اصالت تولید فرش دستباف در این منطقه، صنعت فرش دستباف را هنر اصیل مردم سیستان دانست و تاکید کرد: با حمایت کمیته امداد و استقبال جامعه هدف، میزان تولیدات فرش دست‌بافت که مشتریان خوبی در بازارهای داخلی و خارجی دارد، نقش مهمی در توسعه منطقه‌ و بهبودی وضعیت معیشتی مددجویان در پی خواهدداشت.

احمد لواسانی در ادامه به صاحبان واحدهای صنعتی و مدیران تمامی مراکز تولیدی، توزیعی، و خدماتی یادآور شد، در صورت تمایل به جذب کارگر و یا نیروی کار دارند، چنانچه از افراد تحت پوشش کمیته امداد بکارگیری و استفاده نمایند، کمیته امداد امام خمینی به ازای هر فرد تحت پوشش که‌ در آن مجموعه و یا واحد صنفی بکار گمارده شود، مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی ۴٪ و بازپرداخت دراز مدت اعطاء می‌نماید، مضاف بر اینکه سهم بیمه تامین اجتماعی کارگر فوق الذکر به مدت دو سال توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این حمایت‌ها در راستای توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش امداد انجام می‌شود افزود: عموما تهیه سرمایه در گردش یکی از دغدغه‌های دائمی کسبه و بازاریان می‌باشد، و با استفاده از فرصت مناسبی که‌ کمیته امداد امام خمینی در اختیار این عزیزان قرار داده‌است، می‌توانند نیروی انسانی مورد نیاز خود را از میان افراد تحت پوشش این سازمان انتخاب و علاوه‌ بر معافیت دو ساله از پرداخت حق بیمه به سرمایه در گردش ارزان و سهل الوصول دست یابند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان زابل در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه افراد تحت پوشش کمیته امداد از کم توقع ترین و با حوصله ترین افراد جامعه هستند، و موجب رشد و ترقی واحدهای صنفی می‌شوند، تاکید کرد، در خصوص چینش و انتخاب این افراد هیچ دخالتی از سوی سازمان، صورت نمی‌گیرد، و کارفرمایان با توجه به ارتباطات و به انتخاب خود افراد را انتخاب و به کار خواهند گماشت‌.

گزارشگر: سیدحسین قدس نیا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.