×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سیدحسین قدس‌نیا

مدیریت مجتمع امام‌خمینی(ره) وابسته به بیت مقام معظم رهبری در صدر هیأتی به منظور، مطالعه ظرفیت‌ها و بازدید، از بازارچه و پایانه مرزی میلک وارد شهرستان هیرمند شدند. سردار رضائیان و هیأت همراه در بدو ورود مورد استقبال برازنده سرپرست فرمانداری شهرستان هیرمند قرار گرفتند.

در خلال این بازدید، طرفین در خصوص واکاوی و بررسی مشکلات منطقه، بخصوص موانع موجود بر سر راه فعالیت بازارچه‌های مرزی، ازجمله بازارچه و پایانه مرزی میلک، بازرچه مرزی گمشاد و بازارچه تخت عدالت به صورت تخصصی به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

در پایان این دیدار سرپرست فرمانداری شهرستان هیرمند طی مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس، اظهارداشت: مشکلات مردم منطقه به دلیل خشک‌سالی‌های متمادی بسیار فراوان و خارج از حد تصور است، لذا برای ماندگاری مردم باید تصمیمات مهم و سخت گرفت و نگاه‌ها را تغییر داد.

برازنده در ادامه با اشاره به اینکه مرز یک فرصت است و عامل مهمی در رونق اقتصادی زندگی فردی و اجتماعی مردم منطقه محسوب می‌شود تصریح کرد، به دلیل نگاه‌های متفاوت و اختلافات بین‌بخشی ؛ پس از سه دهه فعالیت، هیچ منفعتی برای مردم رنجدیده مقیم منطقه ندارد، که این بزرگترین ظلم و بی عدالتی در حق مرزداران غیور و مردمان بی‌ادعای حساس ترین نقطه مرزی کشور که مقام معظم رهبری به زیبائی از آن به عنوان تنگه احد جمهوری اسلامی ایران یاد می‌کنند، محسوب می‌شود. لذا لازم است یک قرارگاه حاکمیتی ملی در خصوص این حوزه تشکیل و تمامی دستگاه‌ها از آن تبعیت کنند. چرا که مادامی‌که اینگونه نگاه ها وجود دارد، هیچ تغییری در وضعیت کنونی ایجاد نخواهدشد.

برازنده در ادامه افزود: وجود بازارچه‌های مرزی یکی از مهم‌ترین و منحصربه‌فردترین ظرفیت‌های شهرستان هیرمند بشمار می‌رود و برای ایجاد اشتغال پایدار از این ظرفیت مناسب و فرصت طلائی باید به بهترین نحو استفاده نمود؛ اما هم اینک با مشکلات عدیده‌ای در این حوزه مواجه هستیم، که به هیچ وجه اجرای آن در این منطقه و مخصوصا در شرایط سخت و بحرانی کنونی که خشم طبیعت موجب تعطیلی شغل و کار مردم و مهاجرت جوانان به حاشیه شهرهای بزرگ گردیده‌است، مناسب نیست.

رئیس شورای تأمین شهرستان هیرمند در ادامه گفت: تنها راه نجات مردمان منطقه از بحرانی که سالهاست با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، راه‌اندازی تجارت محلی، “کوله بری” در قالب تهاتر کالا به کالا می‌باشد و با عنایت به شکل‌گیری منطقه آزاد سیستان، قطعا بازارچه های مرزی میلک ؛ گمشاد و تخت عدالت و همچنین پایانه مرزی میلک، به فرصتی مناسب برای تقویت و توسعه چشم گیر کریدور شمال به جنوب، تبدیل خواهدشد.

برازنده با قدردانی و تشکر از دیدگاه ویژه ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری، و بیت شریف معظم له در خصوص رفع مشکلات مردم ولایتمدار منطقه سیستان، بویژه مرزداران بی‌ادعای مقیم شهرستان استراتژیک هیرمند، ضمن ابلاغ مراتب ارادتهای قلبی سرشار از عشق و محبت مردمان مرزنشین دیار هیرمند و منطقه سیستان به مقام معظم رهبری، خواستار برگزاری مراسم ویژه دیدار مجازی مردم ولایتمدار منطقه سیستان با ولی‌ امر مسلمین گردید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.