×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سیدحسین قدس‌نیا

طی روزهای اخیر طوفان‌های شدید موسمی باعث شکسته‌شدن شدن و سقوط پایه‌های انتقال نیرو در شهرستان هیرمند گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس، از شهرستان هیرمند، طوفان‌های شدید موسمی و بادهای ۱۲۰ روزه سیستان، باز هم موجب خسارت به زیرساخت‌های انتقال نیرو در این شهرستان شد، به‌ طوریکه که از ابتدای شروع این طوفان‌ها در اواخر اردیبهشت‌ماه، تا کنون بیش از ۲۰ اصله تیر برق بتونی شکسته‌شده و واژگون گردیده‌است.
این اتفاقات علاوه بر خسارات وارده به تأسیسات انتقال نیرو و قطعی برق مشترکین، در شرایط بحرانی، زندگی را بر مردم منطقه بویژه کودکان و افراد کهنسال غیر قابل تحمل می‌سازد.

مهندس سمیرا میر با بیان اینکه طوفان شدید، روز شنبه ۱۴ خردادماه ۱۴۰۱ باعث شکسته‌شدن و سقوط چهار اصله پایه در خط انتقال ۲۰ کیلوولت تأمین کننده برق مورد نیاز روستاهای محروم این منطقه شده است، افزود: این حادثه حدفاصل پل روستای یار محمد علم تا پل سیادک اتفاق افتاد. و بدین ترتیب تعداد پایه‌های شکسته شده بتنی انتقال نیرو طی روزهای اخیر به بیش از ۲۰ اصله تیر برق رسید.

وی ادامه داد: پس از اعلام سقوط پایه‌ها در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه بلافاصله همکاران به محل اعزام و نسبت به جداسازی شبکه حادثه دیده و رفع کانون خطر اقدام و روستاهای منطقه را در ساعت ۱۶ برقدار نمودند.

مدیر امور برق شهرستان هیرمند در ادامه خاطرنشان کرد: مشترکین روستاهای انوشیروان، شهرک گل بیک، سلطان و جنگیخون با تلاش بدون وقفه همکاران، پس از تعویض پایه‌های خسارت دیده و اصلاح شبکه و ایجاد سکشن جدید، از طریق مانور در ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه برقدار شدند.

مهندس میر با بیان اینکه بادهای شدید و طوفان‌های موسمی از جمله معضلات شدید شبکه انتقال نیرو در منطقه سیستان به شمار می‌رود، که همواره موجب خسارت به زیرساختهای شبکه می‌شود، افزود: به منظور کاهش تلفات جانی، شهروندان گرامی در زمان شرایط نامساعد جوی و وزش طوفان‌های شدید، از نزدیک شدن به تأسیسات و شبکه‌های انتقال برق جدا خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، مراتب را به مراکز اتفاقات برق اطلاع دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.