×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
سیدحسین قدس نیا

زندگی نامه سردار غلامعلی کفاش، شهید مدافع سلامت

پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس، همزمان با سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار اقدام به انتشار زندگی نامه سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامعلی کفاش، پس از ارتباط با همرزمان و وابستگان این شهید سرافراز مدافع عرصه سلامت اقدام به معرفی وجوه مختلف شخصیتی ایشان پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس ایثار و شهادت پایگاه خبری تحلیلی سیستان پرس، سردار شهید غلامعلی کفاش در ۱۳۴۹/۰۴/۲۹ در روستای سکوهه از توابع شهرستان هامون دیده به جهان گشود. وی در سن ۱۴ سالگی، در اولین دوره دبیرستان سپاه مکتب الباقر(ع) زاهدان، وارد این دبیرستان شد، و پس از أخذ دبپلم و قبولی در دانشگاه، تحصیلات عالیه خود را در رشته پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد، و در سال ۱۳۷۶ ازدواج نموده که حاصل این ازدواج ۳ فرزند می‌باشد.

این شهید بزرگوار از جمله افرادی بود که در احداث، ارتقاء و پیشرفت بیمارستان نبی اکرم(ص) زاهدان نقش بسزایی ایفاء نمود، و با ازخودگذشتگی، ایثار و فعالیت‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی جهت ارتقاء و پیشرفت سلامت جامعه تلاش‌های ارزنده‌ای مبذول داشت.

ایشان علیرغم مسئولیت خطیر فرماندهی بهداری جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان، همگام با کادر درمان، کمک های فراوانی در جهت بهبودی بیماران و مبارزه با کرونا انجام داد. و در همین راستا چند بار در معرض آسیب‌های جدی این ویروس منحوس قرار گرفت.

این فرمانده شجاع نهایتاِِ در ۱۳۹۹/۰۴/۰۵ به علت ابتلا به بیماری کرونا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان نبی اکرم (ص) بستری و پس از ۱۸ روز مبارزه با این بیماری در ۲۱ تیرماه ۱۳۹۹ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

لازم به ذکر است؛ ایشان با مسئولیت‌هائی همچون مسئول بخش مراقبت های ویژه، ریاست دفتر فرماندهی بهداری و در نهایت فرماندهی بهداری جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی انجام وظیفه و خدمت رسانی نمود.

روحشان شاد و یادشان گرامی باد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.