×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
سیدحسین قدس‌نیا

💢حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی امام‌جمعه شهرستان هیرمند در خطبه‌های نمازجمعه ۹دی که همزمان با روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در مسجد جامع الغدیر برگزار شد، پس از توصیه به رعایت تقوی الهی و نظم در کارها تصریح نمود:

🔹۹دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، اتفاقات رخ‌داده در این روز بزرگ و گره خوردن آن با ۱۳ دی ماه، سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که مظهر بصیرت و ولایت‌مداری است، بر اهمیت این روز افزوده‌است.

🔹فتنه ۸۸ باعث امیدواری دشمن و باز شدن راه برای فتنه‌های بعدی شد، و مردودی تعدادی از خواصی که سابقه یاری حضرت امام خمینی(ره)، و لقب یار امام(ره) را یدک می‌کشیدند، را به دنبال داشت. و در عین حال نقش رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب، در حفظ راه و اندیشه امام راحل را به رخ جامعه جهانی کشید،و راهبردهای رسانه‌ای دشمن را برای مردم افشا کرد.

🔹هرچند دشمن در فتنه‌ای محاسبه شده توانست طی مدت چندین ماه، خسارات زیادی به زیرساخت‌های کشور، در شهرهای مختلف وارد کند، اما مردم فهیم و انقلابی ایران اسلامی با اقدامی کارساز و به موقع در ۹ دی ماه ۸۸ و همچنین در فتنه‌های اخیر، توانستند یکبار دیگر پوزه دشمن را به خاک بمالند. و با حضور پرشور خود تمامی توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

🔹ماجرای اعدام صدام حسین رئیس جمهور جنایتکار حزب بعث عراق، در ۹ دی ۱۳۸۵، موضوع دیگری است که از جهات متفاوت حائز اهمیت است، حمایت جدی و همه جانبه ابرقدرت‌ها و در رأس آنها آمریکای جهانخوار از صدام جنایتکار و تحریک حزب بعث حاکم بر عراق، در جهت جنگ افروزی، و تحمیل جنگ هشت ساله بر علیه نظام نوپای ایران اسلامی، در ابتدای انقلاب، و همچنین حمله آمریکا به عراق و دستگیری و اعدام صدام حسین در ۹ دی ماه ۱۳۸۵ گویای این واقعیت است که استکبارجهانی در راه رسیدن به اهداف خود از هیچ قاعده و قانونی تبعیت نمی‌کند، هرگاه مصالح و منافع خود را در خطر ببیند، حتی به نزدیکترین متحدان خود هم رحم نخواهد کرد‌.

🔹 با نگاهی به وضعیت نابسامان کنونی جوامع غربی، نامه تاریخی امام راحل به گورباچف را می‌توان پیامی ماندگار به تمامی سران دنیای غرب توصیف کرد.

🔹حاج قاسم سلیمانی عشق و محبت زیادی به مؤمنان و مستضعفین داشتند و در بحران‌ها و مشکلات به کمک مردم می‌شتافت، شجاعت و بی‌باکی، و ولایت پذیری و ولایت باوری از دیگر ویژگی‌های سردار شهید سلیمانی بود، او بیش از ۴۰ سال از عمر بابرکت خود را به مردم خدمت رسانی کرد و خود را فدای مردم کرد.

🔹دشمن زبون نمی‌دانست که پس از به شهادت رسیدن ایشان، مکتب حاج قاسم تشکیل می‌شود، آن هم به گونه‌ای که صدها هزار بار خطرناک‌تر از وجود آن فرمانده شهید است‌. عاملان و آمران این جنایت شوم اکنون از سایه خود هم می‌ترسند و در باتلاقی قرار گرفته‌اند، که راه بازگشتی برایشان وجود ندارد.

🔹 امروز مشکل اصلی آمریکا بر سر حضور مقتدرانه ایران در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه غرب آسیا و حمایت جمهوری اسلامی از پرچم برافراشته شده مقاومت در سراسر این منطقه و انتقال سلاح‌های پیشرفته ایرانی به نیروهای مقاومت است.

🔹انتصاب شایسته سردار کرمی که از شخصیت‌های زبده و تأثیرگذار در این استان پهناور می‌باشد را به فال نیک گرفته و امیدواریم با استفاده از ظرفیت و توان همه صاحب نظران و اندیشمندان در عرصه‌های مختلف، هرچه سریع‌تر گام‌های بلندی در خصوص مباحث بر زمین مانده برداشته شود.

🔹استاندار محترم در اولین فرصت ممکن به منطقه سیستان بیاید، و با تدابیر کارشناسی شده و همت جهادی و انقلابی برای مشکلات حوزه سیستان چاره اندیشی و اقدام کند.

🔹بحران بی آبی در منطقه سیستان نیازمند اقدامات فوری و جهادیست و به هر نحو ممکن، همزمان با تسریع روند اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان، باید در جهت اجرایی شدن منطقه آزاد سیستان، و به نتیجه رسیدن طرح هدفمند رزاق، اقدامات کارشناسی شده انجام شود

🔹علیرغم پیگیریهای شبانه روزی مسئولان اجرایی، اما هنوز عواید طرح هدفمند رزاق در منطقه سیستان، بر سر سفره مردم مشاهده نشده‌است. همه مردم باید عواید این طرح را در رونق زندگى خود کنند. در خصوص اشتغال آفرینی اقدام قابل ملاحظه‌ای انجام نشده‌است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.