×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با آقای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت ملی روسیه حمایت می‌کند.

روسای جمهور ایران و روسیه با تاکید بر لزوم همکاری و هماهنگی بین کشورهای منطقه برای حل مشکلات فی مابین، حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در قفقاز را تهدیدی برای همه کشورهای این منطقه عنوان کردند.

سیستان پرس:سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با آقای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت ملی روسیه حمایت می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه حضور نیروهای فرامنطقه‌ای را تهدیدی برای همه کشورهای منطقه می‌دانیم، افزود: با حساسیت و جدیت تحولات در منطقه قفقاز را دنبال می‌کنیم و معتقدیم مناقشات در قفقاز باید با نقش‌آفرینی کشورهای منطقه حل و فصل شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، با ارائه گزارشی از شورش مسلحانه اخیر در این کشور، اظهار داشت: روسیه در مقابل این شورش با قدرت عمل کرد.

پوتین همچنین با اشاره به شرایط در قفقاز، بر تبعات منفی اقدامات نیروهای فرامنطقه‌ای در این تحولات و لزوم حل و فصل مشکلات فی‌ مابین از طریق همکاری و هماهنگی کشورهای همسایه تاکید کرد.

روسای جمهور ایران و روسیه همچنین با مرور روابط دوجانبه اقتصادی و تجاری بر اجرای سریع توافقات تاکید کرده و مدل همکاری تهران- مسکو در حوزه کریدور شمال- جنوب را نمونه‌ای موفق برای تعامل دو کشور عنوان کردند که قابل تعمیم به سایر حوزه‌ها می‌باشد.

تقویت روند آستانه در خصوص سوریه از دیگر محورهای مورد تاکید طرفین بود./ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.