×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سران طوایف و علمای شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان در همایش اعلام کردند: همه ما باید تلاش کنیم تا با حفظ وحدت وبرادری دشمنان اسلام را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذاریم.

سیستان پرس:فرمانده تیپ نیروی مخصوص۱۱۰سلمان فارسی در همایش سران طوایف و علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با تاکیدبر اینکه وحدت واتحاد طوایف شیعه وسنی سیستان و بلوچستان زبان زد خاص و عام است گفت : این گردهمایی هرساله باهدف ایجاد وحدت ،اتحاد و هم اندیشی طوایف برگزار می شود تا به دشمنان انقلاب نشان بدهیم که همیشه در کنار هم هستیم .

سردار الماسی گفت : یکی از اثرات طرح های محرومیت زدایی ایجاد امنیت پایدار در منطقه است .

وی تصریح کرد: ما امیدواریم تاباهمکاری سران طوایف وبزرگان ومعتمدان منطقه با وحدت وهمدلی در راستای خدمت به مردم منطقه قدم های مهمی برداریم.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشورهم با تاکید بر لزوم تقویت وحدت وانسجام در بین اقوام ومذاهب افزود:همه ما باید تلاش کنیم تا با حفظ این وحدت وبرادری دشمنان اسلام رادرراه رسیدن به اهدافشان نا کام بگذاریم.

سردار مرتضوی با اشاره به وجود امنیت پایدار در استان سیستان وبلوچستان گفت:در این استان در بین نیروهای نظامی ، انتظامی وامنیتی همکاری وهماهنگی خوبی وجود دارد که موجب این امنیت پایدار شده است .

مولوی ریگیان پور امام جمعه میر جاوه هم افزود: بیگانگان می خواهند وحدت شیعه و سنی را برهم بزنند که این خیالی پوچ است زیرا آنان نمی دانند که ما تا پای جان در رکاب آرمانهای انقلاب هستیم .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، همچنین آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار با جمعی از علما و روحانیون شهرستان زاهدان بر لزوم استفاده از مناسبت‌های مختلف از جمله دهه ولایت در تعظیم شعائر اسلامی تاکید کرد و گفت: همه روحانیون و علما وظیفه دارند تا با فعالیت بیشتر بتوانند برای حضرت ولیعصر(عج) سربازی کرده و وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

امام جمعه زاهدان افزود: باید با استفاده بهینه از این فرصت ها بتوانیم یک موج تبلیغی و شور و نشاطی خاطره‌انگیز را در جامعه ایجاد کنیم و در کنار آن به محتوای کار اهتمام داشته باشیم و جهت ارتقاء سطح آشنایی مردم با معارف اسلامی تلاش کنیم.

وی گفت: در خصوص واقعه غدیر در فرق مختلف اسلامی از حیث کلیات دارای مشترکات زیادی هستیم و اختلافات از حیث تعداد کم است.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در خصوص ولایت ممکن است تنها یک اختلاف حساب شود اما از حیث سطح، کیفیت و تاثیرگذاری مهم است لذا بحث غدیر یک اهمیت ویژه دارد و باید به آن بپردازیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: در همین رابطه باید به تفسیر آیات مرتبط بپردازیم و با آیات قرانی که مورد وفاق است روایات شأن نزول را با توجه به منابع فریقین بیان کنیم و پاسخگوی شبهات باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.